#1 , 29 dec 2012 11:32
Beste,
Ik leg in het kort even uit wat er gebeurd is.
eind 2010(woensdag voor kerst) vertrek mijn ex-vriendin samen met mijn dochter,zonder ook maar iets te zeggen.
Op kerst en ook op nieuwjaar,volledig ingestort en nog steeds niet wetende waar mijn dochter is,bij de politie om hulp te vragen en mijn dochter als vermist te willen opgeven,
wil de politie eindelijk ook nog iets doen en belt verscheidene personen die haar kennen.
Blijkt dat ze zogezegd rust wilde omdat ik haar bedreigde en wou slaan en dit in dronken toestand.
Ik voelde de bui al hangen en zette mij schrap voor een zeer onaangename brief van haar advocaat.
Toen ik die kreeg wist ik dat mijn gevecht nooit zal stoppen ivm onze dochter.
Ex-vriendin eist volledige hoederecht: omdat ik nooit heb omgekeken naar mijn dochter,een alcoholverslaving,drugverslaving,aggresief en nog eens meer bezig hield met mijn hobby(duiken).
Nu heb ik het(voorlopige) co-ouderschap kunnen bekomen met zelf een sociale studie aan te vragen samen bloedonderzoek en blaastesten enz.
Voor alles is het tegendeel al bewezen en voorgelegd.
Nog steeds blijft mijn ex moeilijk doen ivm ons dochter en eist dat deze voorlopige co-ouderregeling word verlengd,omdat er zich steeds problemen voor doen.
Dit zijn natuurlijk problemen die zij zelf maakt en toch een ander in de schoenen schuift(en het lukt haar nog aardig ook vind ik.
Volgens mij had zij toch een goede advocaat.....die haar niet meer wou verdedigen omdat,indien hij haar hoorde op geen enkele manier de waarheid kon vertellen.
Nu dit is gewoon het begin van alle miserie,ik wou u mijn verdriet en onmacht even vertellen.
Daar mijn dochter ECHT ALLES voor mij betekend ,ben ik niet in de macht om enige vormen van slagen leugens en of smeerlapperij te veroorloven.Dit zou tegen mij gebruikt worden bij de jeugdrechter.
Nu stelt hem het volgende probleem voor.
Bij het vertrekken met mijn dochter nam mijn ex-vriendin ook mijn wagen mee.
Ik betaal deze nog steeds af.Ik alleen heb de lening gedaan om deze wagen aan te kopen,factuur en bestelbon op mijn naam.Nu staat bovenaan de bestelbon ik en mijn ex onder dezelfde achternaam.
Wat heeft mijn ex dan wel gedaan achter mijn rug: de wagen op haar naam gezet en dit met schriftvervalsing.
Na herhaaldelijk te willen praten over het terug geven van mijn wagen,dit via briefwisseling advocaten,kwam enkel naar boven dat zij hem in bezit had en dat ik eerst 2500 euro aan haar moest betalen,dit omdat
zij de voorschot van de wagen had betaald.
Nu waren wij overeen gekomen destijds dat ik een andere wagen zou kopen voor haar en zo het bedrag zouden compenseren.
Ik hoorde ondertussen de geruchten dat zij hem wilde verkopen en het geld in haar zakken wou steken.
Nu had ik nooit verwacht dat dit zo eenvoudig is en rustig afgewacht tot onze advocaten een akkoord konden bekomen.
Verleden jaar krijg ik telefoon van mijn advocaat en feliciteerde mij met het terughebben van de wagen.(Volgens mijn ex heb ik de sleutels en de wagen met geweld genomen)
Ik zak in mijn schoenen en wil in eerste instantie mijn ex opzoeken.Nu mijn dochter is nog steeds alles voor mij en uit ondervinding is een boze vader geen welkom persoon en ook haar verwijt dat ik agressief ben.(Wat nog steeds word gebruikt bij de jeugdrechter.)
Dus er zit mij niks anders op dan dagvaarding en klacht bij de onderzoeksrechter.
Ik was nogal redelijk op mijn gemak maar hoorde hier en daar,indien ze hem verkoopt in het zwart......
Nu is er al een onderzoek gebeurd en blijkt dat de wagen is verkocht aan een louche handelaar,die.....niet meer terug te vinden is.
Ze heeft in die tijd wel andere wagens gekocht enz...maar daar zal ik ook bot vangen,dat liet haar mijn met het nodige getreiter mij weten.Ik weet zeker dat het met zijn toedoen is dat deze wagen zo gemakkelijk
verdwenen is maar denk niet dat het verstandig is hem aan te klagen daar ER GEEN BEWIJS IS VAN VERKOOP.
Mijn klacht tegen haar luid: misbruik van vertrouwen,broodroof(omdat ik in die tijd zelfstandig was en niet over mijn grote wagen beschikte),diefstal(ondertussen ken ik de wet hierover),eerroof en schriftvervalsing
Daar er blijkbaar geen sluitend bewijs zal zijn van verkoop en ook niet over het zogezegd de wagen met geweld terug nemen,ziet het ernaar uit dat ik moet opdraaien voor alle kosten.
Nu heb ik een groot eergevoel en ben beginnen lezen in het strafboek,strafvorderingswetboek enz...
Daar ik wel een zeer grote leek ben kan ik enkel maar hopen dat bepaalde wetten in mijn voordeel kunnen spelen(geef toe,de meeste voordelen zijn voor daders denk ik)
Dit zijn mijn ideeën en of vragen.
1:de rechter zal moeten uitspreken van wie de wagen uiteindelijk is.
indien hij beslist dat het mijn wagen is:
a:mocht mijn ex deze in eerste instantie al niet bij zich houden en zijn worden de klachten als juist beschouwd
b: is zij verantwoordelijk voor het "verlies" van het ten onrechte geleend goed?
c: dient mijn ex het volledige geleend bedrag van de wagen terug te betalen?
d:moet zij bewijs geven dat de wagen is teruggegeven?
2:de rechter beslist dat het onze wagen is:
a:zal mijn ex, sinds haar vertrek, elke betaling moeten terug geven
b:is misbruik van vertrouwen nog steeds voor handen?
c:eerroof omdat mijn ex vertelt dat ik deze met geweld heb teruggenomen en dit zonder ook maar 1 bewijs te leveren?
Ik hoop dat indien er hier niks uit de bus komt jullie mij toch enkele wetteksten kunnen voorleggen die ik over het hoofd heb gezien.
Het onderzoek is nog niet rond maar het gelach en getreitter van mijn ex en haar man zitten mij heel diep,ook omdat ze er niet voor terugdeinzen om kinderen als wapen en schild te gebruiken.
Graag nog wat bijkomend advies AUB.
Een moegetergde papa die rust wil voor hem en zijn kind.
mvg en prettige feesten gewenst.