Beste,
Wij kochten dit jaar een appartement dat een nieuwbouw betrof met de gebruikelijke onderaannemers.
Toen wij bij de onderaannemer voor de vloer langsgingen om onze vloer te kiezen vonden we ons onheus behandeld waardoor we dan ook besloten hen te schrappen uit onderaanneming, en ervoor kozen dit zelf te doen.
Toen ons sanitair materiaal geleverd werd, stelden we vast dat hierbij ook een badplaat tussen deze voorwerpen geleverd was. Aangezien we het sanitair niet uit onderaanneming hadden laten schrappen dachten we dat dit hoorde bij de plaatsing van het bad en inbegrepen was bij het sanitair.
Na een 2 tal maanden was deze badplaat nog niet geplaatst en aangezien we de tegels en vloer zelf zouden doen besloot ik om deze badplaat ook zelf te installeren. Echter, toen ik op het appartement toekwam stelde ik vast dat deze plaat niet meer lag waar ze tot dan toe altijd al had gelegen en daar we onze eigen spullen wel eens vaker teruggevonden hadden in de andere appartementen gingen we daar opnieuw een kijkje nemen. Tot onze verbazing vonden we een deel van onze badplaat terug, gebruikt als kniebescherming bij het vloeren in een ander appartement, Met drie teruggevonden stukken kon ik toch nog mijn badplaat installeren. Een week later werden alle appartementen van deuren voorzien en opgeleverd.
De week na de oplevering echter vonden we onze deur gelicht uit de scharnieren, in de gang geplaatst, met een bericht waarin verzocht werd contact op te nemen met de (door ons geschrapte) vloerder i.v.m de badplaat. Wij hebben hiervan foto's genomen en hen daarop gecontacteerd.
Email verkeer, een vakantie en wat aangetekend schrijven heen en weer, werd er door ons een minnelijke schikking voorgesteld van € 50 daar waar de originele factuur € 60 betrof.
Uiteindelijk kregen we een mail dat zij akkoord waren, maar de toon van de mail zinde mij niet omdat er gedreigd werd met neerleggen van klacht wegens diefstal. Daar waar ik eigenlijk van hen een excuus had verwacht.
Gevolg: ik werd verhoord door de politie wegens diefstal, er werd PV opgemaakt en dit bagatel zit inmiddels bij rechtsbemiddeling in strafzaken.
Ik had nochtans in het PV laten optekenen dat ik graag de € 50 wil betalen mits zij hun excuses zouden aanbieden,
Ik moet toegeven dat ik erg onder de indruk ben van deze praktijken des te meer daar het in ons land blijkbaar mogelijk is om voor zulks het hele gerechtelijke apparaat in gang te zetten.
Ik wil hier dus graag van af, maar ik wordt beschuldigt van diefstal, waar ik het helemaal niet mee eens ben. Moet ik dit dan allemaal zomaar ondergaan?
Kan iemand mij vertellen hoe ik hier best mee verder ga?