Afhankelijk van het type contract dat u had ( kortlopend of 3-6-9) riskeert u , naast het feit van de keuken , het volgende :
Een kortlopend contract kan niet opgezegd worden , vooraleer termijn contract is afgelopen .
Bij een 3-6-9 dient u een opzeg van 3 maand te geven ( ingaand de 1e van de maand volgend op uw opzeg ) , en bovendien een verbrekingsvergoeding te betalen van 3 maand .
Dit is samen 6 maand huur die men van u kan vorderen.
U hebt momenteel nog geen aangetekende opzeg gegeven ( ? ) , dus het contract bestaat nog steeds . ( ondanks het feit dat sleutels afgegeven zijn ) .
De bovenstaande voorwaarden gelden enkel indien het contract nog niet geregistreerd is .
Indien niet reeds gebeurd : u dient dringend het contract aangetekend op te zeggen ( op basis van de wetteksten die ik hierboven reeds aangegeven heb ) .
U maakt verwijzing naar het aangetekend schrijven die u eerder gedaan hebt aangaande de oplevering .
U vermeld tevens dat u geconstateert hebt dat , tijdens uw afwezigheid , iemand inbraak gepleegd heeft , en daarbij de volledige keukeninstallatie gestolen heeft .
( jammer dat u geen aangifte politie gedaan heeft : inbraak en diefstal met valse sleutels ) .
U eist uw betaalde maand huur terug , alsook vrijgave van de waarborg .
Terzelfdertijd dient u een procedure op te starten voor het vredegerecht , met dezelfde argumentatie .
Teneinde het huurcontract gerechtelijk te laten ontbinden .
De vrederechter kan een gerechtsdeskundige ter plaatse sturen om zich te vergewissen van de feitelijke toestand . Dit geldt tevens als officiële plaatsbeschrijving bij uittrede.
Of uw foto's kunnen aanzien worden als bewijsmateriaal is onzeker . Indien bewijs van datum foto's kan het .
Hoe langer u daarmee wacht , hoe groter de risico's .
Over een gerechtsdeurwaarder moet hier niet langer gesproken worden , aangezien dit toch te laat is . U hebt geen sleutels meer .
In hoeverre stond de keuken gedetailleerd op de plaatsbeschrijving ?
Oké, hier kom ik al iets mee. Opzeg is niet gebeurd omdat zij op niets reageren. Ik zal hiervan maandag werk maken.
Ik heb aangifte willen doen bij de politie, maar da's een burgerlijke zaak volgens hen dus kunnen niet meer doen dan "een melding" maken ipv klacht diefstal. Dat heb ik dus wel in mijn handen. Ik was sowieso van zin om maandag naar 't vredegerecht te gaan.
Ik zal dan ook toch maar de opzeg geven. Ik wist gewoon niet wat te doen, omdat zij hun deel van de verbintenis ook niet nakomen...
Foto's zijn genomen met m'n gsm, die memoriseert tot op de seconde nauwkeurig, als dat tenminste volstaat...
De keuken stond toch aardig nauwkeurig opgelijst in het plaatsbeschrijf, dus dat blijft toch een doorn in het oog al wil ik me er zomaar niet bij neerleggen.
Het immokantoor in kwestie wilt niet meer met mij communiceren hebben ze tegen m'n partner aan de lijn gezegd maar wel nog met haar. Zij is iets braver dan ikzelf en gelooft dus dat zij niets weten dat de keuken verdwenen zou zijn (precies of ze zouden het toegeven). Wat het immokantoor ook nog aan haar vroeg, was dat we maar een voorstel moesten doen