*zucht
Nog steeds geen antwoord....
Waarom is het zo moeilijk om op die vragen te antwoorden.
- Een bank kan toch niet zomaar een dienst afsluiten zonder uitleg te geven
- Of restricties opleggen zonder die aan de klant uit te leggen?
Dat kan allemaal wel zijn denlowie... Maar ze hebben niet de rekening geannuleerd, enkel de kaart... Wat - geef nu zelf toe - toch op niets slaagt?FreelancerIT er is daar geen wetgeving over, ik heb hier het regelement aan gehaalt en ik heb de link naar de basis bankdienst geplaatst, en allebeide zeggen het zelfde u heeft recht ten alle tijde over een basis bankdienst.
Het probleem is dat u een één mans zaak heeft en dat u dan denkt dat de commercieele rekening niks met de andere rekening te zien heeft maar daar zal het venijn zitten, als één mans zaak heb je altijd recht op één rekening en één kaart zowel als privé als handelaar en dit is de zelfde kaart.
En dit versta je nu niet, ik zelf begrijp ook de bank zijn standpunt niet, maar zij zijn vrij te doen en ze kunnen je weigeren als klant, één debet rekening zijn ze altijd verplicht, wat een kaart betreft dit weet ik niet, ik heb nooit voor één van mijn vroegere bedrijven(6 in totaal) een kaart gehad, en ze hebben me ook nooit gevraagd als ik een kaart wou.
Ik snap wel degelijk de impact van een eenmanszaak te hebben. Ik stel enkel hun actie in de vraag, en zou daar een verklaring voor willen krijgen. En daar doen ze nu moeilijk over... Ik sta echter op een verklaring, dus blijf ik aandringen... Ik probeer gewoon te weten te komen op welke wettelijke middelen ik kan rekenen...FreelancerIT er is daar geen wetgeving over, ik heb hier het regelement aan gehaalt en ik heb de link naar de basis bankdienst geplaatst, en allebeide zeggen het zelfde u heeft recht ten alle tijde over een basis bankdienst.
Het probleem is dat u een één mans zaak heeft en dat u dan denkt dat de commercieele rekening niks met de andere rekening te zien heeft maar daar zal het venijn zitten, als één mans zaak heb je altijd recht op één rekening en één kaart zowel als privé als handelaar en dit is de zelfde kaart.
En dit versta je nu niet, ik zelf begrijp ook de bank zijn standpunt niet, maar zij zijn vrij te doen en ze kunnen je weigeren als klant, één debet rekening zijn ze altijd verplicht, wat een kaart betreft dit weet ik niet, ik heb nooit voor één van mijn vroegere bedrijven(6 in totaal) een kaart gehad, en ze hebben me ook nooit gevraagd als ik een kaart wou.
En daar gaan we weer... Ik vraag geen argumentatie, ik vraag een verklaring... Iets wat een bank ook aan mij vraagt als ik besluit om de samenwerking stop te zetten.Freelancer,
Elke bank heeft een Algemeen reglement dat je aanvaardt wanneer je een bankrelatie aangaat. In elk van die reglementen is er een artikel dat zegt dat de bank ten allen tijde mits schriftelijke verwittiging de samenwerking geheel of gedeeltelijk kan stopzetten zonder argumentatie. Tout court kan men dus een bepaalde dienstverlening stopzetten zonder argumentatie. De bank moet niet argumenteren waarom ze een bepaalde samenwerking stopzet, zomin als de klant dat moet argumenteren in omgekeerde zin.
....En gezien er geen wetgeving is die hen dat verbiedt behalve de basisdienst die een bank moet aanbieden (en die niet geschonden wordt). Door het intrekken van de bankkaart, hebben ze je volledig onder controle wat betreft afhalingen van een rekening.Het antwoord is hier al enige tijd gegeven: ja, ze hebben het recht om dat te doen tenzij wetgeving hen dat zou verbieden..Er is nog steeds geen antwoord gegeven, dat is het nu juist...