Beste,
Ik ben net 29 geworden en woon nog bij mijn moeder, maar denk er aan op mezelf te gaan wonen. Mijn vader is aan kanker gestorven toen ik 14 jaar was en mijn zus vorig jaar in een auto-ongeluk, ze laat 1 dochter na.
Omdat mijn moeder een nieuwe vriend heeft die zich nogal bemoeit met het geld van mijn moeder, ben ik me vragen beginnen stellen over de erfenis. Nu pas, want ik heb er eigenlijk nooit bij stilgestaan. Ik kan er met mijn moeder eigenlijk niet over praten, ze verandert dan van onderwerp, ze zei me wel dat omdat ze de successierechten betaald heeft, ik in principe geen erfenis moet krijgen (volgens de vriend)?
Hoe zit dit eigenlijk in mekaar? Mijn moeder en vader kochten samen een woning aan, heb ik dan geen recht op een deel van mijn vader? Mijn vader spaarde ook, maar daar weet ik niets van. En wat gebeurt er met het deel van mijn zus?
Ik aas zeker niet op geld, maar vertrouw de nieuwe vriend van mijn moeder niet, mijn moeder praat er niet over en ik wil niet dat hij met de zuurverdiende centen van mijn vader kan gaan lopen. Bedankt om even wat klaarheid te brengen.