Hoi ,
Ik ben een niet geadopteerde dochter .
Mijn vader is enige tijd overleden .
Stiefmoeder heeft steeds zijn rekeningen beheerd pensioen gaan afhalen en de huren van zijn woningen ontvangen .
De laatste jaren kwamen er steeds sociale gevallen af om de woning te huren en stiefmoeder liet dit allemaal maar toe omdat ze geld rook .( weet ik van een buur )
Omdat vader niet goed meer te been was en ook niet geestelijk zo gezond meer was moest stiefmoeder dus eigenlijk instaan om die woningen te onderhouden , en dit heeft ze dus niet gedaan .
Resultaat dat de woningen verkommerd zijn en serieus in waarde zijn gedaald , wat niet positief is voor mij.
Rot dak , schimmel in muren , rotte dakgoten die lekken .
Ik heb altijd in het buitenland gewoond en dit dus ook niet echt opgemerkt tot het te laat was , want opknappen kost bergen geld.
Eerste vraag .
Kan ik stiefmoeder aansprakelijk stellen voor het laten verkommeren van de huizen waarvan ik blote eigenaar zal worden .
Kan ik eisen dat stiefmoeder de huizen terug in orde maakt of kan zelfs stiefmoeder eisen dat ik dit nu moet gaan doen en betalen ?
Tweede vraag .
Natuurlijk moet er een nalatenschapsaangifte gedaan worden .
Maar stiefmoeder werkt enorm tegen wil de rekeningen niet prijs geven , daarbovenop zijn we te weten gekomen dat ze enorme gelden heeft versluis van de ééne naar de andere rekening toen mij vader op zijn einde draaide .
Kan het tegenwerken van mijn stiefmoeder gevolgen hebben voor mij ?
Hoe kan ik te weten komen waar ze rekeningen hebben ?
Ze waren getrouwd met gemeenschap van aanwinsten
Wat zal er gebeuren indien blijkt dat de versluisde gelden zijn gestort naar een rekening van haar die ze al bezat voor ze trouwde met vader ?
Er zijn gelden versluisd van de eene rekening naar de andere van bijna 35 000 euro op één dag .
Kan dit zomaar ?