Wij hebben online een reservering gemaakt, onze namen doorgegeven maar totaal nog niets betaald.
Volgens mij is het herroepingsrecht niet van toepassing op online boekingen:
zie -->
http://economie.fgov.be/nl/consument/Reizen/" onclick="window.open(this.href);return false;
De aankoop van reizen op het internet
De reglementering over reisovereenkomsten is van toepassing voor de Belgische internetsites en voor degene gericht op de Belgische markt.
Opgelet: in tegenstelling tot andere verkopen op het internet beschikt u niet over een herroepingsrecht wanneer u online een reis boekt.
en zie -->
http://economie.fgov.be/nl/consument/Re ... nd_reizen/" onclick="window.open(this.href);return false;
Artikel 47 van de wet van 6 april 2010 betreffende marktpraktijken en consumentenbescherming voorziet dat de consument voor iedere overeenkomst op afstand, beschikt over een periode van ten minste veertien kalenderdagen waarbinnen hij de overeenkomst kan herroepen.
Op grond van een specifieke reglementering (koninklijk besluit van 18 november 2002) is deze bepaling echter
niet van toepassing op de verkoop op afstand van huisvestings-, vervoer-, restauratie- en recreatiediensten, behalve indien het verkoopsaanbod plaatsvindt via telefonische werving of via fax of e-mail. Reizen vallen ook onder deze bepaling.
Daarom is de bedenktijd van ten minste veertien kalenderdagen die van toepassing is op overeenkomsten die via internet, telefoon of fax zijn afgesloten,
niet van toepassing op vervoers-, huisvesting- en recreatiediensten en reizen.
Feitelijk betekent dit dat indien u een reis, een vliegticket, een hotelkamer of een huurauto via internet boekt, u niet over de bedenktijd beschikt die door de eerder genoemde wet is voorzien, waardoor de verkoper verplicht zou zijn om de gestorte sommen terug te betalen ingeval uw boeking wordt geannuleerd. De verkoper is echter wel verplicht het ontbreken van een bedenktijd te vermelden op zijn website.