Ik heb een dochter van 18 jaar. Er is al 8 jaar ruzie met mijn ex over het kindergeld, de details ga ik u besparen.
Omdat deze centen mijns insziens toch dienen voor het kind zelf, zou ik ze graag rechtstreeks willen laten toekomen aan mijn dochter zelf.
Kan dit ? Kan ik vragen om deze centen op de rekening van mijn dochter zelf te storten aangezien ze 18 jaar is ?
Ze is zeer stabiel, geen geldverspiller en is perfect in staat om een gezond budget te beheren, zit niet aan de drugs of andere wantoestanden.
Ze krijgt nu mijn oude autootje om mee naar school te rijden en kan die centen gebruiken voor haar verzekering en benzine.
Het gaat niet over zoveel centen, maar ik zou het toch graag weten, dan zijn we ook ineens voor eens en altijd van de ruzies af.
Om toch effe de achtergrond van mijn vraag mee te geven : Er is co-ouderschap, het kindergeld wordt op een gezamenlijke rekening gestort momenteel, welke de ex altijd leeghaalt, terwijl we beiden de rekeningen betalen, en ze weigert enig bewijs te leveren van rekeningen die zij betaalde.
Ik ben zo moe van die ruzies en heb al zoveel gelezen over rechtszaken dat ik mezelf en de mensen rondom mij dit niet wil aandoen, ook al omdat het meer gaat kosten dan over de hoeveelheid geld het gaat.