ik zit in een echtscheiding met mijn man en hebben enkele weken net de procedure in kortgeding achter de rug.
We waren overeengekomen om te scheiden met onderlingen toestemming.
Mijn ex had zelf voorgesteld om de kinderen om de 14 dagen een weekend bij hem te nemen en de helft van de vakanties.
Van vrienden had ik gehoord dat hij het niet zag zitten om voor de kinderen een ganse week te zorgen als ze zo klein zijn. (3 en 1,5 jaar)
het enige hekel punt was de alimentatie. We zijn al 10 maanden uit elkaar waarbij de kinderen dus steeds bij mij zijn verbleven. Tot mei zijn ze zo goed als full time bij mij gebleven omdat hij geen tijd had. En vanaf mei was dan de regeling om de 14 dagen. Tot nu heeft hij nog geen cent betaald voor zijn kinderen. Eten en kleren geef ik telkens mee als ze naar hem gaan.
De uitspraak is gekomen voor de alimentatie (ik weet nog niet wat het vonnis is, aangezien mijn advocate met verlof is)
Maar nu krijg ik plots een mail van hem waarin hij zegt dat hij co ouderschap wil aanvragen en een huis wil kopen zodat hij de kinderen kan opvangen.
Kan hij zomaar plots een andere regeling aanvragen? Dit is waarschijnlijk puur omdat hij geen alimentatie wil betalen!
Ik zit echt volledig in de put. Hij heeft nooit naar de kinderen omgezien. Ik heb er altijd voor gezorgd.