hallo, ik ben anderhalve maand geleden gecontroleerd geweest door de politie waarbij ze ongeveer een halve gram in een grinder hebbe gevonden in mijn zak die van een vriend was die tegenover mij zat.
naast mij zat een minderjarige die ook opzak had maar waar ik helemaal niets vanaf wist. op het moment dat de politie aankwam waren wij niet aan het gebruiken terwijl de politie zeiden dat ze de geur van cannabis roken, waarbij hij een gerolde sigaret van de grond oprgaapte en vroeg van wie deze was, waarop niemand antwoorden. na dat we gecontroleerd waren begon de politie (terplaatse op een voetbalveld) in mijn gsm te lezen waar ik bezwaar op had op schending van privacy. als ze deze gewoon hadden megenomen had ik hier geen problemen bij. maar nu mijn vraag is. waar sta ik tegenover? kan ik een strafblad krijgen of eerder gewoon een geldboete? (waarop ik hoop) of is dit allemaal veel erger dan ik me inbeeld? ik heb net een brief aangekregen voor het eerste verhoor maar hier staan helemaal geen aanklacht op en is niet gehandtekend. zou iemand mij alstublieft uitleg willen geven hierover, alvast bedankt