U bent duidelijk emotioneel geraakt door het gebeuren.
Ik adviseer eens contact te nemen met uw huisarts ...het vertrouwenartsencentrum uit uw omgeving.
Mijn ervaring zegt me dat deze mensen u zeker kunnen bijstaan om deze problematiek te verwerken en te plaatsen.
Eventueel ook via dienst SLAchtofferZOrg van de politie waar u aangifte hebt gedaan.
Dank u voor het advies. Wij zijn reeds in contact met de pediater van ons zoontje hiervoor.
Enige informatie die van de lokale politie komt, vertrouwen we niet, want die lijken meer het nodige te doen om de reputatie van de speelplaats te beschermen, dan om te onderzoeken hoe zoiets kunnen gebeuren is.
Wij zijn ondertussen naar de politie gegaan, nadat we een oproeping gekregen hebben.
2 uur lang heeft de politie ons enkel vragen gesteld over hoeveel wij verdienen, of de kinderen hun kamer hebben, of wij spaargeld hebben, etc... Zij hebben zelfs vermelding gemaakt over een PV t.o.v mij uit 1999 en eisten meer detail daarover (k heb de agente gezegd dat ze de PV zelf maar moest opvragen, want dit heeft niets met de gebeurde feiten te maken). Maar over de gebeurtenissen op de speelplein zelf is er geen woord gerept geweest.
Na het gesprek wilde de agente zonder enige rechtvaardiging met ons mee naar huis rijden om ons appartement te bekijken (toen ik haar vroeg of dit wel legaal was, heeft ze enkel gegrommeld, dus heb ik haar gezegd dat ze maar moest langskomen zodra alles legaal in orde was hiervoor).
Wat nog het ergste was: aangezien mijn vrouw franstalig is, heb ik gevraagd of de verklaring in het frans genoteerd mocht worden. De agente antwoordde ons doodleuk: "ja maar mijn Frans is niet goed genoeg", dus heeft ze ons pen en papier gegeven en wij hebben zelf onze verklaring moeten opschrijven.
Kortom, het lijkt erop dat de inspecteur in kwestie een verwante van Inspecteur Clouseau was.