Dat staat hier nu wel al vanaf post 3 geloof ik.Goed, even de puntjes op de 'i' hier. Kan voor andere mensen interessant zijn wanneer geconfronteerd met zelfde probleem.
Vruchtgebruik blijft behouden wanneer geregistreerd samenlevingscontract. In alle andere gevallen (uitgezonderd testament) vervalt het vruchtgebruik wanneer domicilieverandering.
Een samenlevingscontract ergens op de achterkant van een bierkaartje, om het zo te zeggen, heeft geen waarde in dit geval.
N.B., het zou ook kunnen vervallen wanneer bij scheiding ofzo en wanneer de eigenaar dan overlijdt, maar dat zijn uitzonderlijke gevallen en zal rechter uitspraak doen.
NEEN Mariette, dat is NIET hetzelfde, ik leg het net uit hoe de notaris het uitgelegd heeft.Dat staat hier nu wel al vanaf post 3 geloof ik.Goed, even de puntjes op de 'i' hier. Kan voor andere mensen interessant zijn wanneer geconfronteerd met zelfde probleem.
Vruchtgebruik blijft behouden wanneer geregistreerd samenlevingscontract. In alle andere gevallen (uitgezonderd testament) vervalt het vruchtgebruik wanneer domicilieverandering.
Een samenlevingscontract ergens op de achterkant van een bierkaartje, om het zo te zeggen, heeft geen waarde in dit geval.
N.B., het zou ook kunnen vervallen wanneer bij scheiding ofzo en wanneer de eigenaar dan overlijdt, maar dat zijn uitzonderlijke gevallen en zal rechter uitspraak doen.
Geregistreerd samenlevingscontract = wettelijk samenwonend.
Ach Marietje toch.Dat staat hier nu wel al vanaf post 3 geloof ik.Goed, even de puntjes op de 'i' hier. Kan voor andere mensen interessant zijn wanneer geconfronteerd met zelfde probleem.
Geregistreerd samenlevingscontract = wettelijk samenwonend.
Nee, wettelijk samenwonenden met geregistreerd (want dat was de nagel hier) samenlevingscontract.Er is sprake van een geregistreerd samenlevingscontract. Dat doet mij veronderstellen dat het om feitelijke samenwonenden gaat. Indien deze besluiten een samenlevingscontract op te stellen , moeten die dat , om wettelijk te zijn to. mekaar én derden , laten registreren.
Ongehuwden kunnen feitelijk of wettelijk samenwonen. Beide vormen kunnen hun samenwonen al dan niet regelen via een samenlevingscontract.