Uitnodiging tot verhoor

flurkenneth
Topic Starter

Uitnodiging tot verhoor

#1 , 09 dec 2013 20:05

Hallo , even een vraag :

Een goede vriend van mij werd vorig jaar op een festival ( 16-08-2012) verdacht van een pilletje te verkopen ..
nu werd hij meegenomen op dat festival en verhoord door de politie ...
daar werd hij ook gefoeilleerd maar hij had helemaal niets op zak (geen drugs,geld,...) en zijn ze in zijn wagen/tent gaan
zoeken en hebben ze ook niets gevonden , nu hadden ze hem daar toch een brief meegegeven waarop stond "Uitnodiging tot verhoor" en gegevens (naam,woonplaats) en zeiden ze dat hij nog een brief kon krijgen in de bus waarop hij dan die effectieve uitnodiging zou krijgen. Terwijl ze helemaal niks hebben gevonden bij hem

Nu bijna anderhalf jaar later heeft hij nog steeds niets ontvangen , is dit nu verjaart ??
hij was ook compleet onschuldig en heeft toen al het festival moeten verlaten ...

kan er eventueel nog iets van komen zolang na datum ???

bij voorbaat dank

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
flurkenneth
Topic Starter

#2 , 09 dec 2013 21:58

was volgens mij om schrik aan te jagen ofzo aangezien ze totaal niks hebben gevonden ook niet dus zou het een beetje onnozel zijn als hij hiervoor iets zou ontvangen lijkt me ?

Turaki

#3 , 09 dec 2013 22:41

Hangt er toch van af. Als hij de 2e uitnodiging gemist heeft (om welke reden dan ook), gaat hij normaal geseind staan, en kan dus bij elke gewone controle gearresteerd worden. Om zeker te zijn gewoon eens langsgaan bij het lokale politiekantoor en vragen om dit na te kijken.

Reclame

flurkenneth
Topic Starter

#4 , 09 dec 2013 22:46

er is zelfs geen 1ste uitnodiging geweest ?? ze hadden hem wel verteld dat dit zou komen .. maar is nog altijd niks geweest daarmee dat we denken dat dit gewoon was om hem wat schrik aan te jagen omdat er totaal niks is gevonden

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 09 dec 2013 23:52

Enkel verdacht van? Of heeft de politie toch meer ... wat staat er juist in verhoor?

Opletten met festivals....bij mijn weten is daar direct een procureur des Konings bij betrokken.
Dan is het geen uitnodiging tot verhoor maar een uitnodiging tot voorkomen correctionele RB en dat is meestal binnen een zeer korte termijn. Themazittingen.
Als en ik zeg ALS kan het dus zijn dat het erger is.

Maar als wat u zegt allemaal correct is zal hij in kennis gesteld zijn. Maar niet door een officier van gerechtelijke politie en het is deze die in overleg met pdK de doorzendingen maakt en ook de uiteindelijke lijst voor doorverwijzing opstelt.

Nu drugs ... vervolgingsperiode is drie jaar dus ze hebben nog wel wat tijd. Vraag eens via uw kwartierinspecteur of hij gesignaleerd staat. Indien niet (kalf is toch al lang verdronken) dan is dat voor hem toch iets wat kan afgesloten worden.

Heeft men toen foto's en vingerafdrukken van hem genomen?

giserke

#6 , 10 dec 2013 01:44

Het kan ook kaderen in een groter onderzoek waar anderen bij betrokken zijn.
Het kon dus zijn dat de politie hem vertelde dat hij kon worden opgeroepen, als de recherche dit nodig acht voor het algemeen onderzoek.

Maar wees er wel redelijk zeker van, dat het niet zomaar is dat ze hem hebben onderzocht, en dat dit op basis is van aanwijzingen...

flurkenneth
Topic Starter

#7 , 10 dec 2013 18:06

in het verhoor stond zelfs niets , security mensen hadden hem "betrapt" en zo naar de politie gebracht waarop hij verhoort werd,
van de security mensen hebben ze zelfs geen verklaring of niks afgenomen ... Hij moest gewoon uitleggen wat er was gebeurd (eigenlijk niets dus , had gewoon 1 pilletje vast van een kameraad meer niet endat zagen die security mensen dus) van dealen is er totaal geen sprake en er is ook totaal niks gevonden (hebben wel zijn gsm even doorlezen maar daar stond ook niks in.

Vingerafdrukken of foto's zijn er ook niet gemaakt , hij heeft wel zijn verklaring moeten tekenen dat is het en toen hadden ze gevraagd om zijn auto te mogen doorzoeken waar natuurlijk ook niks lag.
daarmee lijkt het mij gewoon "dom" om hierover nog eens op verhoor te moeten gaan ??

hij vind het al erg genoeg om toen in die stomme situatie terecht te zijn gekomen.

tis dus bij mijn weten enkel verdacht van ?? maar als er helemaal niets word gevonden kan dit toch niet ??
trouwens gesignaleerd zal ook wel niet want hij is bij mijn weten een paar weken nog aan een controle onderworpen
Laatst gewijzigd door flurkenneth op 11 dec 2013 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.

flurkenneth
Topic Starter

#8 , 11 dec 2013 19:12

heb hem zojuist gesproken en hij zegt dat hij een maand geleden nog heeft moeten blazen voor een controle en daar zeiden ze ook niets :) , dus zal dat hoofdstuk afgesloten kunnen worden voor hem neem ik aan ??

Franciscus

#9 , 11 dec 2013 21:11

ALS politie op zo'n moment hun systeem controleert ...

Franciscus

#10 , 12 dec 2013 23:05

Dus bezit van een pil...in beslag genomen door politie?

flurkenneth
Topic Starter

#11 , 14 dec 2013 11:12

neen zelfs dat niet , er is niets in beslag genomen

Franciscus

#12 , 14 dec 2013 18:33

Bij mij weten geen gedoogbeleid tgo iets anders dan cannabis .... en zelfs dat is een mythe.

emma111

#13 , 16 dec 2013 10:43

Zonder het gebruik/verdelen van ook maar 1 pil goed te praten:

Wanneer die bewuste pil niet in beslag genomen is of onderzocht kan men toch moeilijk hard maken dat met drugs dealde/gebruikte? Zeker als de verdachte gewoon verkklaart dat het een vitamine supplemment was...

Zie ik het op juridisch vlak dan zo verkeerd? (ik ben een leek)

groetjes emma

flurkenneth
Topic Starter

#14 , 09 jan 2014 17:57

Idd emma , zolang er niets in beslag genomen is kunnen ze toch ook niks maken ??

alles hangt toch af van bewijzen en feiten als ik mij niet vergis ?

flurkenneth
Topic Starter

#15 , 09 jan 2014 18:36

is het zelfs niet zo dat als er niets in beslag genomen is of die persoon niets op zak heeft dat er al helemaal geen gerechterlijke procedure in gang word gezet ??

Terug naar “Archief”