Blijkbaar zijn er echt wel firma's die toiletbezoeken laten registreren d.m.v. een badgesysteem.Terug on-topic...
Zo kun je toch niet elke plaspauze van iedere werknemer gaan controleren?
De ene persoon gaat 2x op een dag naar toilet...
Andere personen gaan misschien tot 4-5x...
Vraag telkens een ziektebriefje aan de gynaecoloog, werkgever moet je normaal doorbetalen tijdens deze uren indien op tijd verwittigd. Hij kan ook niet vragen dat u deze uren inhaalt.Ik wil deze topic graag volgen want zit met soortgelijk "probleem".
(ik ben ook zwanger en de bezoeken aan de gyn. staan telkens om 8.00u smorgens gepland. Dit wil zeggen dat ik op deze dagen +/- 30min later pas kan beginnen. Ook zij vragen mij die 30min ofwel 's avonds ofwel op vrijdag, wanneer ik in principe vroeger stop, in te halen... wat volgens mij niet mag).
En dus totaal illegaal. Iets voor de vakbond duidelijk.Blijkbaar zijn er echt wel firma's die toiletbezoeken laten registreren d.m.v. een badgesysteem.
De meeste (het overgrote deel van de) gynaecologen doen ook consultaties na de werkuren. Ik ben vader van twee kindjes en ben steeds met mijn vriendin meegeweest naar de gynaecoloog. Altijd 's avonds na de werkuren. Het is voor een werkgever ook makkelijk na te gaan of de werknemer de mogelijkheid had om na de werkuren een afspraak te maken met de gynaecoloog. Als die mogelijkheid er was, zie ik niet in waarom de werkgever moet betalen als de werknemer moedwillig een afspraak maakt binnen de werkuren.Wetgeving is artikel 39bis van de arbeidswet van 16/3/71:
De zwangere werkneemster, die de werkgever heeft op de hoogte gebracht van haar toestand heeft het recht om van het werk afwezig te zijn, met behoud van haar normaal loon, gedurende de tijd die nodig is om zwangerschapsonderzoeken te kunnen ondergaan, wanneer deze niet kunnen plaatsvinden buiten de arbeidsuren.
De consultaties zijn effectief buiten de werkuren, maar door de afstand kan ik niet tijdig op mijn werk geraken...De meeste (het overgrote deel van de) gynaecologen doen ook consultaties na de werkuren. Ik ben vader van twee kindjes en ben steeds met mijn vriendin meegeweest naar de gynaecoloog. Altijd 's avonds na de werkuren. Het is voor een werkgever ook makkelijk na te gaan of de werknemer de mogelijkheid had om na de werkuren een afspraak te maken met de gynaecoloog. Als die mogelijkheid er was, zie ik niet in waarom de werkgever moet betalen als de werknemer moedwillig een afspraak maakt binnen de werkuren.Wetgeving is artikel 39bis van de arbeidswet van 16/3/71:
De zwangere werkneemster, die de werkgever heeft op de hoogte gebracht van haar toestand heeft het recht om van het werk afwezig te zijn, met behoud van haar normaal loon, gedurende de tijd die nodig is om zwangerschapsonderzoeken te kunnen ondergaan, wanneer deze niet kunnen plaatsvinden buiten de arbeidsuren.