Hallo,
Ik heb weer eens iets leuks voor.Ik heb wat grofvuil dat opgehaald moet worden, hier zijn de regels die (vandaan nog steeds) op de webite van de gemeente staan:
Quote: "Grofvuil op afroep
Vanaf 1 januari 2009 kan je grofvuil enkel op afroep laten ophalen.
Dit wil zeggen dat je minstens 4 dagen vooraf moet bellen naar het gemeentehuis (uiterlijk maandag voor een ophaling op vrijdag) op telefoonnummer 03 289 26 50 op werkdagen van 8.30 tot 17 uur of per mail naar grofvuil@gemeente.be
Gelieve volgende gegevens door te geven:
- naam van aanbieder
- adres van ophaling
- afvalfracties: metaal, (sloop)hout, groot electro of groot rest
- geschatte hoeveelheid (aantal stuks of m³).
Onze selectieve grofvuilophaling blijft gratis".
Ik stuur dus een mail, zoals het hoort, en krijg volgend antwoord:
"Wij hebben uw aanvraag tot ophaling van “grof vuil” op vrijdag 24 januari 2014 genoteerd.
Graag wil ik u nog wel even meegeven dat de regeling voor het “grof vuil” gewijzigd is sinds 1 januari 2014 waardoor dit niet meer gratis zal zijn. De kostprijs bestaat uit twee delen:
• Vaste kost per keer dat ophaling gevraagd wordt: € 15,-
• Variabele kost van €0,20 per aangeboden kg.
Na ophaling zal er een factuur worden opgestuurd en kan er via een overschrijving worden betaald."
U hoort mij al komen, zeker? Ik heb niet veel zin om dit, in mijn ogen, absurd hoge bedrag te betalen, Ik heb ook nog geen boekje van de gemeente ontvangen waar dit zou kunnen in staan en, zoals eerder gezegd, het staat niet op hun website. Is er een manier om onder die betaling uit te komen? Mogen ze dit aanrekenen als dit nog niet gecommuniceeerd is?
Ik heb intussen al een mail gestuurd, ik ben benieuwd naar het antwoord...