Nu weet ik echter van mijn nicht dat haar moeder - de zus van mijn vader - ook geërfd heeft. Mijn vader is in 2005 overleden, dus mijn zus en ik zouden plaatsvervangend erfgenamen zijn, ook al hebben we destijds mijn vaders erfenis geweigerd. (Toch?)
Aangezien ik meen dat de verdeling niet correct verlopen is, heb ik contact opgenomen met de betrokken notaris in Henegouwen. Die heeft me één antwoord op een mail gestuurd en dat was kortweg dat mijn tante de enige erfgename is. Op verder aandringen kreeg ik geen reactie.
Vervolgens heb ik een andere notaris gecontacteerd. Ook weer via mail. Deze heeft mij zoveel mogelijk gegevens opgevraagd en zou mij erover berichten, maar na herhaaldelijk mailen en bellen heb ik nog steeds geen antwoorden. Ik word volledig genegeerd.
Als ik mij vergis en geen recht heb op de erfenis, dan is dat zo, maar tot nu toe heeft niemand mij dat bevestigd. En als ik wel recht had op een deel van de erfenis, welke stappen kan ik dan het best ondernemen? Zojuist weer 2 andere notarissen telefonisch proberen te bereiken, maar ik kies er precies steeds de verkeerde uit... Zelfs op een eerste telefoontje krijg ik geen antwoord.