#9 , 22 jan 2014 16:17
Ik denk echt dat we hier te weinig informatie hebben, hoor. Ik heb bij mij op het werk in mijn "persoonlijke netwerk mapping" ook een aantal "hulpbestanden" staan om mijn werk zo vlot mogelijk te kunnen doen. Die bestanden / hulpmiddelen zijn echter niet gedeeld met mijn collega's omdat die nu éénmaal er een andere werkwijze op nahouden om tot hetzelfde resultaat te komen. Onze takenpaketten zijn ook niet 100% dezelfde. De bestanden op mijn persoonlijke network share zijn (zoals de naam zegt) persoonlijk. Niemand anders kan er aan, en als je uit dienst gaat, wordt deze share gewist.
Zoals Franciscus zegt: alles waar aan gewerkt is tijdens de werkuren, is in principe eigendom van de werkgever. Maar je moet wel ergens een lijn trekken. Ik maak bijvoorbeeld veel tijdelijke notities tijdens meetings (op de laptop) waarvan ik uiteindelijk de belangrijkste dingen ergens opsla. Maar die tijdelijke notities worden daarna verwijderd. Mag ik dit zomaar doen? Want ik heb die ook gemaakt tijdens de werkuren. Idem met die tool van de topic starter. Mag hij deze van het netwerk van de werkgever verwijderen? Als die spreadsheet enkel een hulpmiddeltje / tijdelijk hulpmiddel was, en niet de kern van de activiteit van de topic starter, denk ik niet dat iemand hem kan verbieden dit bestand te verwijderen (zolang het geen bedrijfsgegevens bevat).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!