Situatieschets:
4 jaar geleden ging ik bij mijn ex weg omwille van verschillende redenen, ons zoontje was toen 1 jaar.
Via jeugdrechter zijn we onderling overeengekomen dat ons zoontje om de 2 weken een weekend van vrijdag
tot zondag bij de papa zou gaan. De papa wou tijd genoeg vrij om uit te gaan en voor zijn vrienden. Deze regeling
was gedurende een jaar geen probleem, tot hij een relatie begon met zijn stiefzus. Dan begon hij ons zoontje later
naar huis te brengen, geen regelmaat meer, alimentatie niet betalen.. hij zei ook dat hij co-ouderschap wou, maar
gezien het feit dat hij zichzelf voorop stelt aan zijn zoon lijkt dit mij geen goede oplossing voor ons zoontje. Hij heeft
namelijk geen interesse in zijn opvoeding en ritme. Gezien alles de spuitgaten uitliep en hij maar bleef dreigen met
co-ouderschap maar dit niet verder uitvoerde nam ik zelf de beslissing om naar de rechtbank te gaan. Dit is ondertussen
reeds 2,5jaar geleden. De eerste keer werd de zaak uitgesteld wegens het feit dat zijn advocaat zogezegd de tijd nog niet
had gehad om de zaak te bekijken (leugen). De 2de keer was hij aanwezig en besloot de rechter dat wij bemiddeling moesten
volgen. Ook moest ons zoontje nu op woensdagnamiddag bij de papa gaan tot 19u15 gezien de papa zei dat hij met zijn werk
geregeld had dat hij thuis zou zijn dan. De bemiddeling werd een ramp, 2x geweest, roepen, tieren, schelden, en het enige dat
hij wou bespreken was de vakantieregeling. Eens het over de belangrijke zaken zoals omgangsregeling, alimentatie,... ging kwam
hij niet meer opdagen, hij gaf geen enkele respons meer aan de bemiddelaar. De 3de zitting werd dan ook uitgesteld omdat hij de
bemiddeling nog niet afgerond was omdat hij niet meer kwam opdagen. Op deze 3de zitting was hij ook niet aanwezig. Kort nadien
bericht van de bemiddelaar naar ons en naar de rechtbank dat de bemiddeling stopgezet was gezien hij geen interesse meer toonde.
De 4de zitting in november 2013 werd opnieuw uitgesteld wegens de reden dat zij geen tijd hadden gehad om een besluit op te stellen
(ze wisten al 3 maand dat het zou voorkomen). Ze stelden toen zelf voor om hun besluiten in te dienen voor 18/12 en onze reactie
daarop voor 20/01. Maar tot op heden ontvingen wij geen besluiten. Wat betreft de woensdagen is mijn ex niet thuis voor 16u, zijn vriendin
gaat ons zoontje ophalen op school en steekt hem dan in bed (hij is er bijna 5...) zodat ze geen last van hem heeft. Gevolg hiervan is dat
hij s'avonds totaal niet moe is en de dag erna moeilijk uit bed raakt en s'avonds dan weer knorrig is, zijn ritme is volledig weg iedere woensdage.
Qua alimentatie heeft hij in 2013 ook 2x 4 maand niet betaald, als hij dan uiteindelijk wel betaald omdat we met deurwaarder aan zijn deur staan
krijg ik te horen dat het erg is dat ik geld verdien op de rug van mijn zoon, dat hij heeft moeten besparen om me dat geld te kunnen geven..
Ik heb in de voorbije 4 jaar al zeker een 10tal klachten moeten neerleggen wegens niet naar huis willen brengen, te laat naar huis brengen, weigeren
allimentatie te betalen... Het is een oneindig spelletje...Ook kreeg mijn advocaat gisteren te horen dat de advocaat die
al de gehele rechtzaak mijn ex vertegenwoordigd niet langer zijn advocaat is. Mijn gevoel zegt dus dat we nu donderdag weer voor
niets naar de rechtbank zullen mogen gaan met het excuus dat een eventuele nieuwe advocaat nog geen tijd gehad heeft om de
zaak in te kijken.
Mijn vraag en ergernis: Kan dit allemaal zomaar, het is nu al 2,5 jaar, al 4x uitgesteld, ik was iedere keer aanwezig, hij maar 1x. Ik
dien iedere keer vakantie te nemen op mijn werk. Dit is toch pesterij?
Kan iemand mij hierbij helpen?