Factuur rechtsgeldig?

RedAttack
Topic Starter

Re: Factuur rechtsgeldig?

#16 , 12 mar 2014 15:00

Niemand ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#17 , 12 mar 2014 15:18

Is er om te beginnen van u en van tegenpartij een schriftproef afgenomen?
Als u zich als slachtoffer hebt laten registreren ( zie uw attest van klachtneerlegging)
- dan maakt u een afspraak met de procureur en keg nogmaals uit wat u van de zaak vindt.
- u kan u ook burgerlijk partij stellen bij de onderzoeksrechter en zo het onderzoek activeren
- u kan rechtstreeks dagvaarden voor de correctionele rechtbank
http://justitie.belgium.be/nl/binaries/ ... 138452.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=& ... 8935,d.d2k" onclick="window.open(this.href);return false;

RedAttack
Topic Starter

#18 , 12 mar 2014 15:36

@ Franciscus:

-Geen schriftproef gedaan.
-sta geregistreerd als benadeelde partij.
-Heb geprobeerd om telefonisch contact op te nemen met de procureur, maar die staat geen particulieren enkel advocaten te woord.
-benadeelde partij, is niet hetzelfde als burgerlijke partij?

Wou pas een advocaat aanspreken van zodra de zaak zou voorkomen voor de correctionele rechtbank, want ging ervan uit dat dit niet zou geseponeerd worden, lijkt me dus het beste om dit nu maar te gaan doen en dan alsnog te laten dagvaarden.

Begrijp dat de diefstal van de onderdelen moeilijk te bewijzen valt, maar de vervalste orderbon en handtekening zijn dit niet.

Morgen even het dossier gaan inkijken op griffie, mssch wordt ik daar al iets wijzer van.

Reclame

Franciscus

#19 , 12 mar 2014 16:39

Wel net om een gesprek mogelijk te maken is er die slachtofferregistratie waar de benadeelde een onderhoud 'kan' vragen aan de pdK en tevens kan vragen verdere opsporingsdaden te stellen zoals oa een schriftproef ... wat u kan vragen.
Het onderhoud dient NA het aanmelden als slachtoffer bij de griffie ook schriftelijk gevraagd te worden.

giserke

#20 , 12 mar 2014 16:50

Jij moet kijken, of je een burgerlijke zaak kunt opstarten.
En je moest al lang een advocaat onder de arm genomen hebben.

Franciscus

#21 , 12 mar 2014 21:09

In een burgerlijke zaak zal u zelf zo wie zo de schriftdeskundigen ZELF moeten betalen ...erelonen kunnen in de €1000 den lopen.
Net daarom de mogelijkheid om toch opsporingsdaden te vragen via pdK.
Neem eens contact met de dienst SLAchtofferZOrg van uw lokale politie, die kunnen u uitgebreid info geven.
Laatst gewijzigd door Franciscus op 14 mar 2014 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.

fieke0509

#22 , 13 mar 2014 08:56

Is het niet zo dat de zaak van de tegenpartij/garagist tegen u geseponeerd wordt? Als ik het goed begrijp hebt u nooit een zaak opgestart tegen hem?

RedAttack
Topic Starter

#23 , 14 mar 2014 10:30

@ Franciscus: bedankt vr de info, vandaag dossier op de griffie gn inkijken.

@Fieke, euhhh?

Redrum

#24 , 17 mar 2014 10:00

@ Franciscus:
Begrijp dat de diefstal van de onderdelen moeilijk te bewijzen valt, maar de vervalste orderbon en handtekening zijn dit niet.
Het is niet omdat er een verkeerde of valse handtekening op de bon staat, dat daarmee zomaar bewezen is dat de garagist aan schriftvervalsing heeft gedaan. Dat zijn twee verschillende dingen.

Chaccamacca

#25 , 11 aug 2014 16:26

En dan zijn ze verwonderd dat de mensen geen vertrouwen meer hebben in het recht systeem van België.

Franciscus

#26 , 11 aug 2014 21:11

@ chaccamacca: Ik denk niet dat uw opmerking enige relevantie heeft voor de vraagsteller.

mava105

#27 , 12 aug 2014 10:25

Wat heeft nu een valse of nagemaakte handtekening op een document met het al of niet vertrouwen in Justitie te maken. Het wordt er echt MET DE HAREN bijgetrokken, om toch maar zijn gelijk te kunnenhalen. :evil:

T.H.

#28 , 12 aug 2014 15:54

Indien ik de dingen juist begrijp:

Wij hebben er een orderbon...

Deze is cruciaal want de tegenpartij beweert dat u deze ondertekend hebt en daarmee zijn algemene voorwaarden in welke onder meer ook een arbitragebeding staat.

Er zijn twee interessante dingen die u daarmee kunt doen:

a) u kunt door een schrijfproef trachten te bewijzen dat u de orderbon niet ondertekend hebt daarvoor is er het document en een schrijfproef van u nodig. Daarmee zou u kunnen bewijzen dat u de orderbon niet hebt ondertekend en de algemene voorwaarden van de tegenpartij afschieten.

b) Valsheid in geschriften te bewijzen is een heel ander verhaal... u moet niet alleen bewijzen dat het document NIET door u is ondertekend maar dat een bepaalde persoon dit heeft gedaan... dat houdt in dat er een schrijfproef van de tegenpartij moet genomen worden.

Dan hebben wij nog de onbetwiste factuur... da ziet het volgens mij heel slecht voor u uit.

Franciscus

#29 , 12 aug 2014 16:04

Dat is dan een aangifte tegen onbekenden.

Heb ooit iets soortgelijk meegemaakt - had bij firma sanitair besteld - werd afgeleverd en contant betaald - afgetekend op bon door hun chauffeur.
Maanden daarna een telefoon van die firma --- direct de openstaande schuld betalen of de gevolgen dragen -- advocaat rechtszaak enz ...
Dat ik zei dat ik betaald had maakte geen indruk... ook niet dat ik ondertekende bon had.
Ik heb dan gezegd dat ik na hun telefoon naar politie zou gaan en aangifte te doen wegens valsheid in geschriften en gebruik ervan enz enz .
Dat politie dan uiteraard ook hun personeel dat bestellingen rond bracht zou komen horen en de nodige schriftproeven afnemen van hun personeelsleden die op die bewuste dag aanwezig waren en in aanmerking kwamen. Dat uiteraard ook de boekhouding en de inschrijvingen van de contante betalingen zouden gecontroleerd worden - en de documenten nodig voor verder onderzoek zouden meegenomen worden.
.... was eventjes stil aan de andere kant van de lijn... dan werd gevraagd of ik het afgetekend exemplaar wilde brengen.
Tegenvoorstel van mij stuur mij een gezegelde omslag op met extra zegel voor mijn kosten (nemen copie) en dan zou ik nog eventjes wachten om bij de politie binnen te stappen. Enkele dagen later heb ik het copie doorgestuurd. Nooit nog iets van gehoord.
PS ging toen om een Bfr 6000.
8_)

T.H.

#30 , 12 aug 2014 16:29

Dat is dan een aangifte tegen onbekenden.

Heb ooit iets soortgelijk meegemaakt - had bij firma sanitair besteld - werd afgeleverd en contant betaald - afgetekend op bon door hun chauffeur.
Maanden daarna een telefoon van die firma --- direct de openstaande schuld betalen of de gevolgen dragen -- advocaat rechtszaak enz ...
Dat ik zei dat ik betaald had maakte geen indruk... ook niet dat ik ondertekende bon had.
Ik heb dan gezegd dat ik na hun telefoon naar politie zou gaan en aangifte te doen wegens valsheid in geschriften en gebruik ervan enz enz .
Dat politie dan uiteraard ook hun personeel dat bestellingen rond bracht zou komen horen en de nodige schriftproeven afnemen van hun personeelsleden die op die bewuste dag aanwezig waren en in aanmerking kwamen. Dat uiteraard ook de boekhouding en de inschrijvingen van de contante betalingen zouden gecontroleerd worden - en de documenten nodig voor verder onderzoek zouden meegenomen worden.
.... was eventjes stil aan de andere kant van de lijn... dan werd gevraagd of ik het afgetekend exemplaar wilde brengen.
Tegenvoorstel van mij stuur mij een gezegelde omslag op met extra zegel voor mijn kosten (nemen copie) en dan zou ik nog eventjes wachten om bij de politie binnen te stappen. Enkele dagen later heb ik het copie doorgestuurd. Nooit nog iets van gehoord.
PS ging toen om een Bfr 6000.
8_)
Mooi geblufft... want ik betwist toch sterk dat ook maar een politieagent voor zo'n ding zijn poep uit zijn zetel zou doen.

Terug naar “Handelspraktijken”