Ik ben op 23 december aangereden door een wagen en was, volgens mij, in mijn recht.
Alle documenten waren correct ingevuld, politie was allemaal in orde, mijn werkverzekeraar heeft zelfs alles van informatie meegekregen.
Nu krijg ik een tweetal weken geleden een brief van meneer zijn auto verzekeraar om te zeggen dat ik de schade aan zijn wagen moet vergoeden.
Was ik dan niet in mijn recht? Ah volgens de wetgeving wel (was gestopt met fiets, auto stond stil, had mijn voorrang, ben doorgereden, auto trekt op en ramt mij radicaal aan, met alle gevolgen van dien).
De verzekeraar vraagt om mijn verzekering door te geven, dus geef ik hen mijn arbeidsongevallen verzekeraar, want het is desnoods de eerste keer dat ik iets ben tegen gekomen.
Ze contacteren mij een week later terug dat ze niets zijn met mijn werk verzekering maar dat ik mijn familiale moet doorsturen. Nu, die heb ik niet.
De politie heeft alle sinds niets opgeschreven van hoe mijn fiets er voor kwam (mocht hem even goed verkopen aan iemand die oud ijzer verzameld want zonder die fiets die tussen mij en de auto kwam was ik hoogstwaarschijnlijk in kritieke toestand naar het hospitaal gevoerd geweest...) maar weet dan ook niet of mijn materiële schade hier iets mee te maken kan hebben...
Is het nu te laat om nog een familiale verzekering aan te schaffen? Moet ik die meneer zijn auto kosten betalen ook al was ik in mijn recht? Kan ik naar de politie gaan om te vragen waarom ik dit moet betalen, of ik nu al dan niet in mijn recht was? Of is dit een verloren zaak en is het misschien beter dat ik die meneer zijn bumper betaal (echt serieus, het was maar nen deuk, terwijl mijne fiets zelfs niet meer kan gemaakt worden)
Misschien dat er iemand iets gelijkaardigs heeft meegemaakt, of er toch iemand van in deze sector meer raad weet.
Bedankt.