Na 11 jaar moet u geen opzegvergoeding meer betalen. Wel moet u normaal een opzegtermijn geven van 3 maanden, tenzij het niet-geregistreerd is.Nu had ik gezien dat als het huurcontract niet geregistreerd is door hem, dat ik na mijn opzeg via aangetekend schrijven het appartement mag verlaten, zonder 3 maanden opzegvergoeding te moeten betalen. Is dit waar?
Na 11 jaar moet u geen opzegvergoeding meer betalen. Wel moet u normaal een opzegtermijn geven van 3 maanden, tenzij het niet-geregistreerd is.Nu had ik gezien dat als het huurcontract niet geregistreerd is door hem, dat ik na mijn opzeg via aangetekend schrijven het appartement mag verlaten, zonder 3 maanden opzegvergoeding te moeten betalen. Is dit waar?
Kijk wel nog eens goed na of uw contract geregistreerd is, en dat uw verhuurder dit nog niet snel gedaan heeft toen u hem liet weten dat u wilde vertrekken.
Die registratie diende toch 11 jaar geleden te gebeuren binnen de eerste 2 maanden...kan hij die nu nog laten registreren, dan is dit toch valsheid in geschrifte als hij me die nu aanwrijft?
Ik heb ondertussen navraag gedaan bij het kadaster...ik wacht op antwoordNa 11 jaar moet u geen opzegvergoeding meer betalen. Wel moet u normaal een opzegtermijn geven van 3 maanden, tenzij het niet-geregistreerd is.Nu had ik gezien dat als het huurcontract niet geregistreerd is door hem, dat ik na mijn opzeg via aangetekend schrijven het appartement mag verlaten, zonder 3 maanden opzegvergoeding te moeten betalen. Is dit waar?
Kijk wel nog eens goed na of uw contract geregistreerd is, en dat uw verhuurder dit nog niet snel gedaan heeft toen u hem liet weten dat u wilde vertrekken.
Dus dan kan hij toch 3 maanden vergoeding vragen, als hij die truck heeft toegepast?
Die registratie diende toch 11 jaar geleden te gebeuren binnen de eerste 2 maanden...kan hij die nu nog laten registreren, dan is dit toch valsheid in geschrifte als hij me die nu aanwrijft?
Was registratie 11 jaar geleden reeds verplicht?
Als geregistreerd voor U opzeg dan is het geldig.
Maar heb jij in februari al een aangetekende opzeg gegeven van 3 maanden?Als je een opzeg geeft van minstens 3 maand is er geen vergoeding verschuldigd.
Opzeg in februari 2014, maart april en mei moet je betalen. Eind mei moet alles leeg zijn.
Enkel als zijn huurcontract geregistreerd was, anders niet.
Vriendelijk dank
Dat klopt.Maar heb jij in februari al een aangetekende opzeg gegeven van 3 maanden?
Indien ja, dan denk ik dat je niet meer onder die 3 maanden opzegtermijn uit kan, ook al blijkt je huurcontract nu niet geregistreerd te zijn (tenminste als ik de lessen van Vandebos goed gevolgd heb).
.