Een volgende update sneller dan verwacht !
Blijkbaar heeft de kwartierinspecteur/politie de procedure die Franciscus uiteen heeft gezet (in zijn bericht van 31 maart 2014 17u36) reeds gestart, want ik heb vandaag een brief gekregen van het Parket van de procureur des Konings (openbaar ministerie).
Mijn 'dossier' is behandeld door de Fiscale en financiele sectie.
In de brief staat het volgende:
datum 13/06/2014
Betreft XXX
Mevrouw
U heeft bij mijn ambt een verklaring van benaadeelde ersoon neergelegd, waarin U mij vraagt U in te lichten omtrent het gvolg dat aan de zaak gegeven werd.
Gelieve hierbij kennis te nemen van het feit dat:
de zaak zonder gevolg werd gerangschikt. Aangezien de feiten niet kanderen binnen de huidige prioriteiten van het vervolgings- en opsporingsbeleid, werd beslist hieraan geen gevolg te geven. Hierbij verleen ik machtiging om inzake en afschrift (tegen betaling) te nemen van het dossier op de griffie alhier. (binnen de maand, vanaf heden).
Inzage van het dossier enkel na telefonische afspraak.
Hoogachtend,
De procureur des Konings
Ben ik nu heel blond als ik hier uit meen op te maken dat dit wil zeggen dat ze mijn 'dossier' gewoon verticaal geklasseerd hebben?
Ik begrijp natuurlijk wel dat ze waarschijnlijk veel belangrijkere en ergere dingen te doen hebben, maar hoe ga ik die publicatie in het staatsblad nu ooit voor elkaar krijgen?
Tot hiertoe heb ik er nog geen problemen mee gehad (nog geen deurwaarder etc. aan de deur gehad), maar dat wil toch niet zeggen dat dit zomaar kan? Schuldeisers van de VZW mogen beslag leggen op de goederen die zich bevinden op de maatschappelijke zetel (= mijn adres) en een schrapping uit het KBO heeft in principe niet echt juridische waarde. Dus ik wil écht die publicatie in het staatsblad. Dat moet toch voldoende zijn? Of moet ik écht wachten tot de deurwaarder beslag legt op al mijn spullen?
Ik moet er wel bijzeggen dat ik tot hier toe nog geen 'kosten' heb gemaakt met betrekking tot dit probleem (dit weiger ik uit principe). Hiermee wil ik zeggen dat ik de eigenaar van de VZW enkel (verschillende keren !) mondeling heb gevraagd om het adres van de VZW te wijzigen, alvorens de kwartierinspectuer in te schakelen. Een aangetekend schrijven heb ik dus nog niet verzonden.
Miscchien moet ik dat nu doen en tegen mijn principes toch kosten maken? Om hem via AS (nogmaals) te vragen om het adres officieel te wijzigen?
Maar wat dan? Als ze vanuit het parket tóch niet de moeite willen doen om hierontrent actie te ondernemen, gaat die toch gewoon eens goed lachen?
Naar het vredegerecht dan maar?
Dit weekend ga ik nog eens langs bij de kwartierinspecteur, die hebben mij toen goed geholpen en ik mocht contact opnemen als het probleem bleef duren. Misschien weten zij raad.
Bijkomende opmerking: uiteraard wil ik graag een kopie van het dossier bij de griffie. Alleen: de openingsuren zijn tijdens mijn werkuren en ik ga nu (tijdens de zomerverlofperiode) binnen de maand geen verlof meer kunnen nemen.
Hopelijk mag ik van mijn baas morgen tijdens de werkuren eens bellen naar het telefoonnummer op de brief om te kijken hoe ik dat moet oplossen.
Hello Kitty