De ene huurder vergelijken met een andere om te bepalen wat normaal is lijkt me niet echt een objectieve werkwijze.
Er zal dienen gekeken te worden naar de meubels in kwestie.
Het probleem daarmee is dat je dan in een eindeloze discussie terecht komt, de verhuurder zal zeggen dat de meubels te zwaar zijn en de huurder zal zeggen dat zijn meubels een normaal gewicht hebben.
In al die jaren heb ik al een ontelbaar aantal huuroverdrachten meegemaakt en nog niemand tegen gekomen die spontaan zegt, ik heb dit en dat kapot gemaakt, terwijl dat dit altijd mijn eerste vraag is als ik aan een uittredende plaatsbeschrijving begin.
Als de huurders ervoor geen schade hebben aangebracht, is het gemakkelijk omdat als referentie te gebruiken, de meeste huurders staan daar wel voor open en komen dan toch meestal tot het besef dat zij misschien wel aan de oorzaak liggen van het probleem (de huurder is immers de enigste factor die gewijzigd is), goed voorgaan doet goed volgen is het principe.
Ik kan eerlijk zeggen als ik zou huren dat ik kan fluiten naar mijn waarborg, je moet echt wel een pietje precies zijn om iets jaren te gebruiken zonder beschadigingen.