#38 , 23 jul 2014 23:05
Dus ik ben vanmiddag weer terug geweest; ik kwam tegen vijf uur aan, en het appartement was leeg. Ze zijn zo te zien bijna klaar.
Ik heb deze keer 101 gebeld vanuit 't appartement, en heb drie kwartiertje moeten wachten voor een ploeg.
Ik heb 't gevoel dat de politie agenten van 't dorp de eigenaar persoonlijk kennen, want vandaag nog wilde de politie agente geen pv opstellen. Haar smoesje is dat ze gaat proberen het immobedrijf te bereiken morgen, om te zien als 't mogelijk is alles zonder klacht indiening af te handelen. Ze gaat pas een pv opstellen als 't niet lukt 't immo te overtuigen.
Ze heeft ook heel wat bewijs van mij gevraagd om te bewijzen dat 't niet aan mij lag, zoals onbetaalde huur, misverstand over de uitgangsdatum enz. Ik had gelukkig een kopie van alle dokumenten die ze wilde zien bij me.
Ze belt me zo te zien morgen ochtend terug met informatie. Ik heb ook gemeld dat ik die slot van de voordeur wilde wisselen, en ze heeft gelijk een opmerking gemaakt van: "maar dan kunnen die arbeiders niet verder werken?". Ik heb geantwoord dat dat de bedoeling was, en aangezien niemand weet waar die arbeiders de sleutel vandaan hadden, ze mij dan maar toestemming zullen moeten vragen, deze keer.
Ik heb dus een nieuwe slot op de voordeur van m'n appartement gedaan, en ben vertrokken.
Ik hoop wat meer te weten morgen.
't vervelende is dat dit mij nou duur uitkomt; ik woon nu zo'n 250km vandaan, en de laatste drie dagen moet ik telkens op en neer reizen.