#117 , 30 aug 2014 17:19
Hallo,
Enige tijd geleden vroeg ik jullie advies!
Hieronder wat er allemaal gebeurde in tussentijd. De vrederechter gaf ons in de eerste zitting min of meer gelijk wat het onderhoud betrof en zei dat het niet extreem was en er redelijke termijnen moeten zijn om een huisbezoek aan te vragen. Dus kregen wij de voorkeur om hem een twee huisbezoek te geven en mochten ze nog wachten tot augustus. Wat niet echt naar hun zin was en dus vonden ze het nodig na de zitting nog wat agressief te wezen. Uiteindelijk werd er toen zelf niet meer gesproken over onze zogezegde huurachterstand en iets wat tot de avond ervoor voor hen een serieus probleem vormde, werd plot van tafel geveegd, wellicht omdat ze de nattigheid al voelden aankomen. WIj hadden de volledige tijdlijn opgemaakt, welke de vrederechter beantwoorde : "Uim ik moet dit toch nu allemaal niet gaan lezen? En je gaat toch niet zeggen dat heel diene boek van mails ed werd verzonden in de voorbije maanden? Dat is straf!"
Uiteindelijk konden ze bij het huisbezoek enkel vast stellen dat het huis mooi onderhouden werd, en de tuin al flink verandert was. Maar uiteraard niet naar hun wensen, buxussen te kort gesnoeid, gras te lang gelaten achteraan (jawel de volle 3cm) het kookvuur, waar op dat moment gezien het 19u 's avonds was een lasagne in de oven zat, trokken ze zelfs open en hadden er commentaar op en het kookvuur waar je jezelf kan in spiegelen was dan toch plots niet netjes genoeg, totaal verwaarloosd volgens hen. tja dus wij opnieuw voor de tweede maal naar de vrederechter. Want hun gevraagde huisbezoekje van 15min max heeft uiteindelijk anderhalf uur geduurd! :O En daar begonnen ze opnieuw, der is uiteindelijk van hun kant uit opnieuw een heel verhaal afgestoken en gedaan, terwijl we dan uiteindelijk geen akkoord bereikten over hun tuin, want zij willen dit laten doen en eigenlijk dus zelf komen doen (want ze willen erbij blijven), voor 250 euro, en wij willen dit natuurlijk niet, want opden duur staan ze elke week weer aan ons deur. De vrederechter was een andere dan de vorige keer en we hebben toen ook even gevraagd wat hij ervan vond dat zij zoveel mails sturen en foto"s komen nemen van de tuin, en over de poort klimmen en zoverder, en daar was hij nogal duidelijk over. "dat valt onder huisvredebreuk, maar ik kan hier nu geen uitspraken gaan doen gezien we in een verzoeningsprocedure zitten"
dus werd er overeen gekomen dat ze nog eenmaal mits op voorhand te verwittigen langs konden komen om de poort te maken voor 20 euro, dit was vorige week dat ze dit deden en niet wanneer we thuis waren. Want dat hoefde voor hen zogezegd niet! Maar pech mijn man was thuis en dat was dik tegen hun verwachtingen en zin in!
verder werd dan overeen gekomen dat er drie weken op voorhand een datum werd gevraagd voor een huisbezoek. Wat de tuin betreft kwamen tot geen verzoening. Bij het buitengaan riep ze nog naar ons, zwanger of niet, we krijgen der u wel uit! en met een vergoeding in ons voordeel, teef!
Nu een week verder van hun vrederechter, en opnieuw thuinbezoek om de poort te maken, stonden ze hier vandaag terug. Ik had ze gezien en heb foto's genomen dat ze er opnieuw waren, en ben toen rustig naar buiten gegaan om te vragen te vertrekken dat ze er niets te zoeken hadden. Zij antwoorde dat het hun huis was, hun recht en ze volgend de vrederechter zoveel als ze willen kunnen langs komen en dat ze dat ook elke week zullen doen. En ik vroeg opnieuw om te vertrekken, welke haar boos en agressief maakte en ze naar mij uithaalde. Ik stond gelukkig op in de opening van de deur. Ik vroeg opnieuw om te vertrekken, welke haar aanstalte gaf te beginnen bellen als een halve gaar aan mijn deur, terwijl ik ernaast stond :O Erna zijn ze dan toch vertrokken en riep ze nog dat op mijn blote voeten slecht was voor de zwangerschap en niet zij. En dat ik een slechte en binnenkort dakloze moeder wordt want dat het wel eens zou lukken. en ze zoveel langs zullen komen als ze maar willen.
Ik helemaal over mijn toeren en in paniek/// Wij zullen vrees ik niet anders kunnen dan hen voor de rechter trekken en kosten maken die we liever niet hebben op dit moment. Ik moet bijna gaan bevallen, dus ik vind dit vreselijk! Is er iemand die ons wat advies kan geven over hoe we dit het beste kunnen aanpakken nu? Het is duidelijk dat zij vele fouten maken en wij er toch vrij goed voor staan, maar het gaat hem er natuurlijk ook om de zaak dan wel degelijk sterk genoeg te hebben zodat we ze kunnen winnen. Weet iemand wat er dan bvb kan gebeuren indien het in ons voordeel wordt uitgesproken en wat als het in ons nadeel wordt uitgesproken?