Ik en mijn Partner zijn overleden volgens de bank

kuku
Topic Starter

Ik en mijn Partner zijn overleden volgens de bank

#1 , 15 sep 2014 12:12

Mag mijn bank ik en mijn partner zonder bewijzen zomaar overleden laten verklaren zonder overlijdens akte , we zijn springlevend by the way . Maar komen nu serieus in problemen met betalingen , waar moet ik terecht voor klacht .

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 sep 2014 14:16

Bewijs van leven vragen aan de gemeente en de kosten die u gemaakt hebt.
In € en tijd terugvorderen bij de bank.

Nochtans kan een bank uw identiteitskaart uitlezen ...

roharro

#3 , 15 sep 2014 14:49

Wat zegt de bank? Zij kunnen dit rechtzetten.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

kuku
Topic Starter

#4 , 18 sep 2014 02:38

de bank heeft nu toegegeven na veel zever dat ze fout hebben gemaakt , maar zeggen erbij gedane zaken nemen geen keer , u moet achterstal , en nalatigheidsintresten op periode van blokering betalen en ze klappen van 2000 euro op 2 maand , ze kunnen me niet schrappen bij nationale bank . is dat nog normaal ????

kuku
Topic Starter

#5 , 18 sep 2014 10:43

ja heb de ombudsdienst al gecontacteerd en daar krijg ik ook geen gehoor , behalve dan dat ze een fout hebben gemaakt , maar het is nu wat het is , das alles dat ze zeggen

kuku
Topic Starter

#6 , 18 sep 2014 10:46

Ik durf er ook niet mee verder gaan , want ze zeiden gisteren u moet opnieuw 1500 euro betalen want de wet de la motte spreekt nu zeggen ze als u niet betaald heeft de bank recht u weer te blokeren , en dat in alle banken in belgie . Ze zeiden er ook bij we kunne zelfs gerechtilijke stappen nemen , dus als ik verder ga en zeg dat ze fout zijn en heb alles op papier en ik kan alles bewijzen , acht ik ze nog in staat me volledig te blokeren

kuku
Topic Starter

#7 , 18 sep 2014 10:48

Ben een beetje bang nu , want ja ik ben nu sinds kort wel weer niet meer geblokeerd , maar wil dat ook niet meer hebben , dus ik zal dat bedrag ook maar betalen .

kuku
Topic Starter

#8 , 18 sep 2014 11:28

leg het nog effe in kort uit wat er allemaal is gebeurd , want begin zelf al over mezelf te wijfelen na alle beschuldigingen .

1) Eind vorig jaar ben ik in brugpensioen gegaan en mijn partner heeft loopbaan onderbreking genomen om een klein zaakje op te starten dat hij van thuis uit kan doen , dus zeer weinig investeren .
2) In Maart heb ik een afspraak gemaakt met bank omdat ik een lening heb lopen , om er eens over te praten meer niet .
3- In maart ga ik dus op de afspraak naar de bank en persoon waar ik afspraak mee had was er niet , dus heb ik dat besproken wat de mogelijkheden zijn om de lening te herzien . Die zei dat dat niet mogelijk was . Wat ik wel kan zei ze paar maanden niet betalen , en dat zonder gevolg van Brussel uit . Daar waren wijzelf niet voor te vinden omdat we altij zelf correcte betalers zijn geweest en willen geen miserie , dus nee hebben niks getekend , en zijn daar niet mee akkoord gegaan , en blijven verder doen zoals we bezig waren .
4) Nu eenmaal thuis gekomen van bank stuur ik nog een mail naar bank directeur zelf ( de man van die vrouw ) om alles te laten doorgaan zoals het was .
5) Nu de maand erop zagen we al dat er een en ander niet verliep zoals het zou moeten . Hebben gebeld en ze gingen het rechtzetten het gaat hier om de lening onderandere .
6) de maand daarop kreeg ik een brief van de bank maar hoofdkantoor in bus , dat ik moest bellen , dus ik bel ernaar , en kreeg daar een hele trein aan vertellingen aan men oren , dat de lening al 3 maanden niet is betaald , en dat ze me nu gaan blokkeren , ik kreeg er geen woord tussen en kon ook niks uitleggen had de kans gewoon niet .
7) Ik opzoek op mijn afschriften en kwam uit dat het geen 3 maanden , maar 2 maanden betreft , dat heb ik ook gemeld , en erbij gemeld dat het niet mijn fout is dat ze op de bank iets moeten hebben foutgedaan .
8) Ja dus 32 maand achter door hun fout , ( dat terwijl je 3 maanden niet betaald ze je rekeningen pas kunnen blokeren en op zwarte lijst bij nationale bank kunnen zetten , maar het zijn er maar 2 dus dat werd ook niet recht gezet )
9) Dus ja ik werd samen met men partner geblokeerd , hadden beiden geen geld meer en staan op zwarte lijst .
10) Al de rest , zoals , ziekenbond , vakbond , huishuur , water en elektriciteit enzo gingen er ook niet meer af
11) Wat moest ik doen , gaan lenen bij familie , daar sta ik dus ook al in shulden .
12) De verwijtens van de bank naar ons toe en ook van ons uit naar hen werd groter en groter , wij waren niet in fout heb alle bewijzen liggen en hen ook de bewijzen doorgestuurd kopie ervan , maar niks van geen gehoor dus ja daar stonden we . Ook niet van de ombudsdienst van de bank zelf .
13) Dus ja ik erop wijzen dat niks meer betaald word , dus ook men pensioen niet meer zal betaald worden want dat komt van rva . is brug pensioen .
14) Opeens kreeg ik een brief van ziekenbond dat ze alles eens gingen onderzoeken , en kreeg antwoord van ziekenbond , ' u staat beiden als overleden vermeld in bank " !!
15) Dus ja als je overleden bent worden rekeningen geblokeerd , en aangezien ze eerst 3 maanden zeiden zouden ze nog in regel zijn geweest , maar het waren ( onterecht ) 2 maanden dus waren ze daar al in de fout gegaan en konden ze dat ook waarschijnlijk niet meer rechtzetten omdat we ook al geseind staan bij nationale bank enzo . dus maar overleden en dat kan altij ne pc fout zijn he
16) Dus weer bank gecontacteerd en ze zeiden van niks te weten , en zeiden dat we nog eens 1500 euro moesten betalen anders zouden de rekeningen weer geblokeerd worden maar dan in heel belgie , we stonden op dat moment weer actief de rekeningen ( ik spreek hier over maanden dat alles al aansleept , is in kort verteld allemaal ) , al dat pensioen en partnert zen loopbaan onderbreking dat op rekening kwam is allemaal dus 3 maand lang aanzien als shade vergoeding , en ik moet vanaf october dus per maand iets meer dan 700 euro betalen aan de bank aleen al , ik heb 1300 euro pensioen , en partner 400 euro loopbaan onderbreking .
17 ) oke ik ben bereid ik ben een goeie betaler geweest is door hun dat ik in miserie zit , ik moet andere kosten ook betalen achterstallig huur , leningen bij familie omdat ik ook moest leven .
18 ) Als ik bank nu contacteer zeggen ze is inderdaad onze fot , maar gedanezaken nemen geen ommekeer , is wat de feiten nu zijn , , dat wil zeggen door hun fout ben ik duizenden euros armer , sta ik op zwarte lijst en heb ik een depressie door alle miserie ( en das geen lachertje ) . En ze kunne er niks aan dioen om recht te zetten is nu zo....

alle das nog maar in kort he , komt daar nog bij men partner zen plan dus iets op te bouwen ook noppes he , die zit het al helemaal niet meer zitten natuurlijk , een zaak opbouwen , terwijl je ongewild in zon situatie zit is niet simpel .

FreelancerIT

#9 , 18 sep 2014 11:33

Het lijkt me allemaal nogal veel om ongestraft mee weg te komen.

Ik zou zeggen: ga naar een advocaat, leg de ganse situatie uit. De bank is hier serieus in de fout gegaan, dus lijkt het mij maar logisch dat zij het allemaal rechtzetten.

Ik zou er geen wonderen van verwachten. De keer dat ik problemen had met mijn bank waren mijn handen gebonden gezien ze o zich niets hadden gedaan waar 'k ze voor kon aanklagen.

In dit geval echter...

mava105

#10 , 18 sep 2014 12:13

Heb sterk de indruk dat het hier om een zelfstandig kantoor gaat. (Directeur en zijn echtgenote)
Contacteer eens schriftelijk de hoofdzetel van die bank, maar laat die brief dan wel schrijven door iemand met kennis van zaken (advocaat)

roharro

#11 , 18 sep 2014 12:13

Maar wat moet u eigenlijk vergoeden?
Mijn buikgevoel vertelt me dat het gewoonweg de betalingen zijn die in de loop der drie laatste maanden niet werden uitgevoerd.
Dus waaruit bestaat dat bedrag van meer dan 2000 EUR eigenlijk?
Laatst gewijzigd door roharro op 18 sep 2014 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Franciscus

#12 , 18 sep 2014 12:24

""7) Ik opzoek op mijn afschriften en kwam uit dat het geen 3 maanden , maar 2 maanden betreft , dat heb ik ook gemeld , en erbij gemeld dat het niet mijn fout is dat ze op de bank iets moeten hebben foutgedaan .
8) Ja dus 32 maand achter door hun fout , ( dat terwijl je 3 maanden niet betaald ze je rekeningen pas kunnen blokeren en op zwarte lijst bij nationale bank kunnen zetten , maar het zijn er maar 2 dus dat werd ook niet recht gezet )
9) Dus ja ik werd samen met men partner geblokeerd , hadden beiden geen geld meer en staan op zwarte lijst ."""

Is het nu twee maanden drie maanden of 32 maanden dat er niet betaald is?
Uw 1-2-3 systeem is een goed zet. Zet er zeker data bij en de namen van de personen waarmee u hebt gesproken. EN NEEM VANAF NU ALLE GESPREKKEN OP !
Hier en daar is de uitleg wel wat cryptisch want ik heb nog altijd niet door wat er nu is fout gelopen en wat ze gingen rechtzetten.
Ik meen te verstaan dat er een lening is afgesloten wie heeft dat gedaan en waarom?
Dat een van de partners met brugpensioen is en de andere een eigen zaak (een eenmanszaak?) is opgestart.
Bij eenmanszaak is eigen vermogen ook vermogen van zaak.
Bij geen gescheiden rekeningen worden alle rekeningen geblokkeerd dus ook die van partner als deze gehuwd zijn/gemeenschappelijk zijn.

Bij voorleggen document gemeente moet de bank direct de rekeningen terug vrijgeven ... dus dat kan het niet zijn.
Vraag is of de lening betaald werd VOOR de rekening werd afgesloten ...want dat is een andere zaak.
Wat is het eerste of beter wat is er werkelijk gebeurd?

Franciscus

#13 , 18 sep 2014 12:31

Er zijn TWEE topics over deze zaak - aanvang en tekst verschillen.
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 4&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;

kuku
Topic Starter

#14 , 18 sep 2014 12:50

inderdaad er zijn twee toppics maar verhaal wordt steeds ingewikelder , en is zoals ik schrijf , ik geraak er zelf bijna niet meer aan uit , maar is nu zo en dat is verhaal in kort dus ja er kunnen hier en daar zaken wel en niet bij staan , omdat ik het in kort heb verteld

Franciscus

#15 , 18 sep 2014 12:58

Dat is hetzelfde als iemand die bij ons op de dienst kwam met drie ordners vol documenten.
En dat we uiteindelijk een papiertje vonden waaruit bleek dat er een vonnis was - persoon was dat vergeten te vertellen.
Dacht dat het niet belangrijk was.
Dus zet alles uit op een tijdslijn en vergeet geen dingen te vermelden.
Ik ga niet alles afdrukken en daar trachten een verhaal van te maken... dat zal je zelf moeten doen.
En dan kunnen we raad geven die misschien naar de kern van de zaak gaat.

Eventjes opgezocht ... de sportterreinen in de haven van A?

Terug naar “Bank & Beurs”