#22 , 24 sep 2014 20:56
Dat ze in Leuven een serieuze achterstand hebben bij de Registratie qua afhandeling nalatenschappen , heb ik nog gehoord. Maar het gebeurt toch wel dat het aanslagbiljet op tijd verstuurd is zodat binnen 6 maand na het overlijden betaald moet worden. Bij de reorganisatie die op komst is , zou die achterstand snel kunnen verdwijnen.
Ik kan me hier evenwel slecht voorstellen dat er geen roerende goederen aanwezig zijn in deze nalatenschap die in eerste instantie gebruikt worden om de begrafenis en de successierechten te betalen.
Schrijver dezes heeft enkel profijt indien alles op korte tijd wordt verkocht. Anders zit hij op zijn oude dag met een lap grond onder zijn gat maar hij kan zich niets extra permitteren. Daarom hoop ik dat de verkoop van het OG al aanhangig is gemaakt of een verkavelingsvergunning is aangevraagd. Dat mag en kan al. Als één van de erfgenamen alles zelf wil kopen, niet meer wachten. Allé tot na 1 januari , dan wordt het verdelingsrecht terug 1 %. Dit zijn de registratierechten die een erfgenaam betaalt als hij de mede-eigenaars uitkoopt , in plaats van de normale 10 %. Vertel hen dit maar.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon