Vragen of dat je al vrienden hebt gemaakt is misschien raar, maar het kan zijn dat de verhuurder proactief wilt handelen omdat hij in het verleden huurders heeft gehad die in onmin leefden (dat kan echt een pest zijn, waar je als verhuurder lelijk bij betrokken wordt). Je moet daar dan ook niets achter zoeken, gewoon antwoorden, zoals je bij een ander gesprek zou doen.
Ik denk dat mijn collega's hier op het forum een deerne in nood willen helpen maar daabij vergeten dat ze ondertussen zonder concrete bewijzen iemand hebben afgeschilderd als een gluurder en/of stalker.
Intentie van de verhuurder speelt niet mee, enkel hoe TS dit aanvoelt (en dit ook best duidelijk maakt). Ik mag dan nog zulke goede intenties hebben, mijn buurmeisje zal het nog steeds niet op prijs stellen dat ik telkenmale ze in bad zit controleer of ze niet aan het sterven is aan CO-vergiftiging (en de mannen in blauw nog minder).
Blijkbaar is mijn antwoord nog niet duidelijk genoeg.
Als je geen inkijk wilt door een raam (glas is meestal doorzichtig), hang je een gordijn!
Voor mijn part hang je kartonnen dozen, maar iemand beschuldigen van een gluurder te zijn terwijl die terloops binnen kijkt als hij de brandtrap gebruikt is toch een brug te ver. Dit is zeker geen zaak voor de politie, dit soort van pietluttigheden worden niet vervolgd en worden daar waarschijnlijk weggelachen. O ja, als inkijken door een raam toch strafrechtelijk vervolgd kan worden, laat het mij dan weten.
Dan kan ik onze dakwerkers verwittigen, want die mannen hebben al een pak meer gezien als wat plantjes.