Verhuurder zegt dat ik mijn huisdieren heb verzwegen

Franciscus
Juridisch actief: Nee

Re: Verhuurder zegt dat ik mijn huisdieren heb verzwegen

#16 , 20 sep 2014 15:07

ALLE gesprekken opnemen echt niet vergeten.
alleen AS of ook per gewone brief?

@sloeberken wat is er mis met 1950? 8_)

ter info huurwet:

http://justitie.belgium.be/nl/binaries/ ... 138431.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

PS misschien uw huurcontract ( zonder namen) eens inscannen en hier op de site zetten.

Mogelijk staat er nog zaken in die niet kunnen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
KJ86

#17 , 20 sep 2014 15:47

Je kan de eigenaar geen toegang weigeren voor dringende herstellingen zoals een trap plaatsen. Hij is immers vrij deze herstelling zelf uit te voeren, laten uitvoeren of te assisteren in de uitvoering.

Als ik u was zou ik toch een beetje inbinden, persoonlijk vind ik 3 huisdieren ook veel voor een appartement. Het is ook zo dat een jaar snel voorbij is, dus als je langer wilt wonen, zal je sowieso moeten leren overeenkomen met de verhuurder. Een contract van een jaar wordt meestal gegeven als een soort proefperiode, werkt in twee richtingen natuurlijk. Als jij niet tevreden bent over de woning kan je ook zondermeer vertrekken na een jaar.

Het feit dat de verhuurder nu veel herstellingen komt uitvoeren, kan te maken hebben met uw verhuis, maar niet om u te controleren.
Het is zo dat na een overdracht verhuurders vaak heel wat gebreken vaststellen die nooit gemeld zijn. Het is dan ook normaal dat na een overdracht opeens een ganse hoop achterstallig onderhoud ingehaald wordt. Ik vind het ook normaal dat als de verhuurder u tegenkomt eens een gesprek aanknoopt.

Vragen of dat je al vrienden hebt gemaakt is misschien raar, maar het kan zijn dat de verhuurder proactief wilt handelen omdat hij in het verleden huurders heeft gehad die in onmin leefden (dat kan echt een pest zijn, waar je als verhuurder lelijk bij betrokken wordt). Je moet daar dan ook niets achter zoeken, gewoon antwoorden, zoals je bij een ander gesprek zou doen.

Ik denk dat mijn collega's hier op het forum een deerne in nood willen helpen maar daabij vergeten dat ze ondertussen zonder concrete bewijzen iemand hebben afgeschilderd als een gluurder en/of stalker. Terwijl het antwoord op uw vraag over inkijken door een raam heel simpel is. Als je goed kijkt in ons straatbeeld, zal je daar wel vanzelf achterkomen.

Turaki

#18 , 20 sep 2014 15:58

Vragen of dat je al vrienden hebt gemaakt is misschien raar, maar het kan zijn dat de verhuurder proactief wilt handelen omdat hij in het verleden huurders heeft gehad die in onmin leefden (dat kan echt een pest zijn, waar je als verhuurder lelijk bij betrokken wordt). Je moet daar dan ook niets achter zoeken, gewoon antwoorden, zoals je bij een ander gesprek zou doen.

Ik denk dat mijn collega's hier op het forum een deerne in nood willen helpen maar daabij vergeten dat ze ondertussen zonder concrete bewijzen iemand hebben afgeschilderd als een gluurder en/of stalker.
Intentie van de verhuurder speelt niet mee, enkel hoe TS dit aanvoelt (en dit ook best duidelijk maakt). Ik mag dan nog zulke goede intenties hebben, mijn buurmeisje zal het nog steeds niet op prijs stellen dat ik telkenmale ze in bad zit controleer of ze niet aan het sterven is aan CO-vergiftiging (en de mannen in blauw nog minder).

Reclame

KJ86

#19 , 20 sep 2014 16:21

Ik denk dat mijn collega's hier op het forum een deerne in nood willen helpen maar daabij vergeten dat ze ondertussen zonder concrete bewijzen iemand hebben afgeschilderd als een gluurder en/of stalker.
Intentie van de verhuurder speelt niet mee, enkel hoe TS dit aanvoelt (en dit ook best duidelijk maakt). Ik mag dan nog zulke goede intenties hebben, mijn buurmeisje zal het nog steeds niet op prijs stellen dat ik telkenmale ze in bad zit controleer of ze niet aan het sterven is aan CO-vergiftiging (en de mannen in blauw nog minder).

Blijkbaar is mijn antwoord nog niet duidelijk genoeg.
Als je geen inkijk wilt door een raam (glas is meestal doorzichtig), hang je een gordijn!
Voor mijn part hang je kartonnen dozen, maar iemand beschuldigen van een gluurder te zijn terwijl die terloops binnen kijkt als hij de brandtrap gebruikt is toch een brug te ver. Dit is zeker geen zaak voor de politie, dit soort van pietluttigheden worden niet vervolgd en worden daar waarschijnlijk weggelachen. O ja, als inkijken door een raam toch strafrechtelijk vervolgd kan worden, laat het mij dan weten.
Dan kan ik onze dakwerkers verwittigen, want die mannen hebben al een pak meer gezien als wat plantjes.

Turaki

#20 , 20 sep 2014 16:29

Een brandtrap gebruiken om binnen te kunnen kijken is iets anders dan toevallig binnenkijken als je aan de raam passeert. En neen, de afwezigheid van gordijnen (of enig ander materiaal) geeft u niet de toestemming om intentioneel te gaan binnenkijken, relevante wetgeving is hier privacy en belaging. Bij een 1-malige melding zal dit vervolgd worden, gebeurt dit regelmatig (door dezelfde persoon, weliswaar) zal dit een staartje krijgen bij het parket (straatverbod is dan een mogelijkheid).

Vandebos

#21 , 20 sep 2014 16:33

En daar gaan we weer...

Indien er binnenshuis nog een trap dient geplaatst te worden is het aangeraden voorafgaandelijk bindend een afspraak te maken over datum en tijdstip. Daarbij is de aanwezigheid van de eigenaar gewenst. Hij dient er zich immers van te vergewissen dat deze conform zijn wensen is qua uiterlijk en plaatsing.

Wat betreft de rest hou er gewoon rekening mee dat dit een publiek forum is waar iedereen zijn opinie kan geven; vrijwilligers, experts, juristen en gelet op de stijgende populariteit ervan, sedert enige tijd vertegenwoordigers van belangengroepen. Vertrouw uw gezond verstand.

Renovatie van een pand gebeurt doorgaans VOORALEER het terug verhuurd wordt, tenzij er een expliciete onderlinge overeenkomst hieromtrent bestaat tussen huurder en verhuurder, de wetgever voorziet hiervoor zelf een speciaal type van contractvorm zodat er een compensatie wordt voorzien voor het dulden van die werken.

Wat betreft het contract, het is een contract 1 jaar. Indien de verhuurder het wenst te verbreken, wel dan kan hij dat via de vrederechter en mits de betaling van de schadevergoeding die hiervoor is wordt gebruikt, de uitbetaling van resterende looptijd van het contract door de partij die het verbreekt aan de partij die verbroken wordt.

Wat betreft het gluren door het raam, neen het is niet normaal dat een eigenaar hiervoor een brandtrap beklimt om toevallig binnen te kijken.

Communicatie is idem, tenzij een huurder zelf een persoonlijk contact met me zoekt en er effectief raakpunten zijn die ons voldoende binden om er een vriendschap aan over te houden (en zo zijn er toch een respectabel aantal in de vieftien jaar dat ik panden verhuur) hou ik de relatie strikt zakelijk. Het initiatief zal sowiso nooit van mezelf uitgaan. Een verhuurder die dit principe schendt en van in het begin zijn huurders bijna dagelijks lastig valt ... Wel daar hoef ik geen tekeningetje bij te maken veronderstel ik.

Sommige 'collega's' die zich geroepen voelen te antwoorden hebben, net als in de gewone samenleving, vermoedelijk een andere agenda dan deze die dit forum nastreeft.

Vandebos

#22 , 20 sep 2014 16:38

Blijkbaar is mijn antwoord nog niet duidelijk genoeg.
Als je geen inkijk wilt door een raam (glas is meestal doorzichtig), hang je een gordijn!
Voor mijn part hang je kartonnen dozen, maar iemand beschuldigen van een gluurder te zijn terwijl die terloops binnen kijkt als hij de brandtrap gebruikt is toch een brug te ver. Dit is zeker geen zaak voor de politie, dit soort van pietluttigheden worden niet vervolgd en worden daar waarschijnlijk weggelachen. O ja, als inkijken door een raam toch strafrechtelijk vervolgd kan worden, laat het mij dan weten.
Dan kan ik onze dakwerkers verwittigen, want die mannen hebben al een pak meer gezien als wat plantjes.
Verwittig hen dan maar, in Antwerpen zijn er dit jaar reeds drie veroordelingen bij correctionele waar ik weet van heb, in Leuven twee en in luik maar liefst zes.

Trouwens waarom er dakwerkers bij slepen? Werklui die tijdens het uitvoeren van een opdracht een glimp van een bloot achter of voorwerk opvangen is heel wat anders dan een eigenaar die een brandladder beklimt om langs een raam te 'passeren'. Tenzij hij dringend frisse lucht nodig had en misschien dacht dat die hogerop wat beter zou zijn? Hou nu toch eens op met die onzin om eigenaars telkens door dik en dun en het meest onwaarschijnlijke te verdedigen.

KJ86

#23 , 20 sep 2014 16:43

Een brandtrap gebruiken om binnen te kunnen kijken is iets anders dan toevallig binnenkijken als je aan de raam passeert. En neen, de afwezigheid van gordijnen (of enig ander materiaal) geeft u niet de toestemming om intentioneel te gaan binnenkijken, relevante wetgeving is hier privacy en belaging. Bij een 1-malige melding zal dit vervolgd worden, gebeurt dit regelmatig (door dezelfde persoon, weliswaar) zal dit een staartje krijgen bij het parket (straatverbod is dan een mogelijkheid).
Hetgeen jij beschrijft is een omslachtige procedure met een ingewikkelde bewijslast, die niet van toepassing is op dit topic. Er moet dan nog heel wat gebeuren, voor dit aan de orde is.

sloeberken

#24 , 20 sep 2014 17:25

Er is een groot verschil tussen inkijken en gluren.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

sloeberken

#25 , 20 sep 2014 17:31

Het jaar 1950 is al 64 jaar voorbij.
Franciscus ik bedoel daarmee dat verhuurder zich nog in de jaren 1950 bevind.

sloeberken

#26 , 20 sep 2014 17:40

Wat ik niet goed begrijp, dat er een trap moet geplaatst worden in u appartement. Indien dit zo is kon dit toch gedaan worden voor je u intrek nam, je woont er nog maar 1 week.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#27 , 20 sep 2014 17:53

"Dit is zeker geen zaak voor de politie, dit soort van pietluttigheden worden niet vervolgd en worden daar waarschijnlijk weggelachen. O ja, als inkijken door een raam toch strafrechtelijk vervolgd kan worden, laat het mij dan weten.
Dan kan ik onze dakwerkers verwittigen, want die mannen hebben al een pak meer gezien als wat plantjes."

Mocht de politie zoals hierboven wordt gesteld - inderdaad de zaak weglachen mag topicstarter mij altijd in PB de nodige info doorgeven ... ik zal ze met plezier veder helpen.

En bij mijn weten zijn dat geen pietluttigheden ...

lovedogs
Topic Starter

#28 , 20 sep 2014 18:06

ja dat klopt inderdaad normaal gezien zou dit ook moeten echter geeft de verhuurder aan dat de leuning van de trap en de overkapping van het dakterras gelast moest worden in een fabriek in nederland en dit niet eerder kon
vorige week ontving ik nog een mail dat het nog een week zou duren maar nu reeds met deze incidenten kan het ineens zeer snel zelfs morgen al?? ja ik vind dat raar
ik wil niemand weigeren in mijn appartement maar in mijn geval moet u ook begrijpen dat ik daar geen goed gevoel bij heb
zoals sommige mensen hier schrijven, luister naar je gevoel en mijn gevoel zegt dat dit helemaal niet goed is
Tijdens mijn intrek van het appartement was het appartement zeer vuil, het was niet gekuist niets de verhuurder gaf aan geen tijd te hebben gehad daarvoor
maar hij kan wel nu iedere dag in het gebouw rond hangen.
Ik begrijp sommige reacties, het is niet dat ik iemand wil neerzetten als stalker of gluurder echter denk ik dat iedere vrouw wel heel goed aanvoelt of iemand iets meer wil dan alleen verhuurder zijn.
Ik heb op geen enkele wijzen van mijn kant intenties gemaakt naar de verhuurder echter als je iedere dag dezelfde vragen krijgt hoe is het nu? heb je al vrienden
iedere keer als je paseerd wat ga je doen boodschappen of naar je werk, sorry maar ik vind dat niet normaal
als ik dan kortaf reageer met ik heb geen tijd om te praten word meneer boos, tja ik versta dat niet
al bij de eerste dag van mijn intrek van het appartement wilde hij al samen naar de winkel gaan om mij de winkels te wijzen, maar ik weet ze echt wel te vinden hoor vanaf dat moment voelde dat al niet goed
gelukkig kwam een vriend langs die avond.
tijdens het tekenen van mijn huurcontract deelde hij mede dat hij zeer weinig tijd heeft en dat hij zelden in het pand te vinden is.
maar dat spreekt weer tegen met de werkelijke waarheid.
nog even terug te komen op sommige reacties, ik neem aan dat het duidelijk moge zijn dat ik hier niet langer dan 1 jaar wil blijven wonen
ook al is een huurcontract voor een jaar een soort proefperiode hoe sommige mensen dit noemen. ik neem aan dat u toch ook wel begrijpt dat ik al na een week problemen heb met de verhuurder en dat de verstandshaouding tussen verhuurder en huurder die normaal zou moeten zijn niet goed is dat ik hier dan toch ook niet langer dan een jaar zou willen wonen
ik bedoel maar wie zou dat wel willen.

sloeberken

#29 , 20 sep 2014 18:09

"Dit is zeker geen zaak voor de politie, dit soort van pietluttigheden worden niet vervolgd en worden daar waarschijnlijk weggelachen. O ja, als inkijken door een raam toch strafrechtelijk vervolgd kan worden, laat het mij dan weten.
Dan kan ik onze dakwerkers verwittigen, want die mannen hebben al een pak meer gezien als wat plantjes."

Mocht de politie zoals hierboven wordt gesteld - inderdaad de zaak weglachen mag topicstarter mij altijd in PB de nodige info doorgeven ... ik zal ze met plezier veder helpen.

En bij mijn weten zijn dat geen pietluttigheden ...
Volledig mee eens Franciscus, dat zijn geen kleinigheden.

sloeberken

#30 , 20 sep 2014 18:14

ja dat klopt inderdaad normaal gezien zou dit ook moeten echter geeft de verhuurder aan dat de leuning van de trap en de overkapping van het dakterras gelast moest worden in een fabriek in nederland en dit niet eerder kon
vorige week ontving ik nog een mail dat het nog een week zou duren maar nu reeds met deze incidenten kan het ineens zeer snel zelfs morgen al?? ja ik vind dat raar
ik wil niemand weigeren in mijn appartement maar in mijn geval moet u ook begrijpen dat ik daar geen goed gevoel bij heb
zoals sommige mensen hier schrijven, luister naar je gevoel en mijn gevoel zegt dat dit helemaal niet goed is
Tijdens mijn intrek van het appartement was het appartement zeer vuil, het was niet gekuist niets de verhuurder gaf aan geen tijd te hebben gehad daarvoor
maar hij kan wel nu iedere dag in het gebouw rond hangen.
Ik begrijp sommige reacties, het is niet dat ik iemand wil neerzetten als stalker of gluurder echter denk ik dat iedere vrouw wel heel goed aanvoelt of iemand iets meer wil dan alleen verhuurder zijn.
Ik heb op geen enkele wijzen van mijn kant intenties gemaakt naar de verhuurder echter als je iedere dag dezelfde vragen krijgt hoe is het nu? heb je al vrienden
iedere keer als je paseerd wat ga je doen boodschappen of naar je werk, sorry maar ik vind dat niet normaal
als ik dan kortaf reageer met ik heb geen tijd om te praten word meneer boos, tja ik versta dat niet
al bij de eerste dag van mijn intrek van het appartement wilde hij al samen naar de winkel gaan om mij de winkels te wijzen, maar ik weet ze echt wel te vinden hoor vanaf dat moment voelde dat al niet goed
gelukkig kwam een vriend langs die avond.
tijdens het tekenen van mijn huurcontract deelde hij mede dat hij zeer weinig tijd heeft en dat hij zelden in het pand te vinden is.
maar dat spreekt weer tegen met de werkelijke waarheid.
nog even terug te komen op sommige reacties, ik neem aan dat het duidelijk moge zijn dat ik hier niet langer dan 1 jaar wil blijven wonen
ook al is een huurcontract voor een jaar een soort proefperiode hoe sommige mensen dit noemen. ik neem aan dat u toch ook wel begrijpt dat ik al na een week problemen heb met de verhuurder en dat de verstandshaouding tussen verhuurder en huurder die normaal zou moeten zijn niet goed is dat ik hier dan toch ook niet langer dan een jaar zou willen wonen
ik bedoel maar wie zou dat wel willen.
Inderdaad, je krijgt er een onveilig gevoel door.
1 Tip min drie maand voor verstrijken het huurcontract opzeggen.

Terug naar “Huren”