Er zijn een aantal dingen die in onze EOT niet 'werken'. Er werd afgesproken elke maand alle rekeningen aan elkaar door te geven, en degene die 'meer' betaald had, mag het verschil afhalen van de kinderrekening. Dit heeft exact een jaar gewerkt. Mijn ex weigert nu al 6 jaar bewijzen van betalingen door te geven, alleen het bedrag wordt doorgegeven en verrekend met de 'kinderrekening' waar het kindergeld wordt op gestort. Ik heb dit steeds oogluikend laten gebeuren omdat ik geen ruzie wil, temeer omdat hij bij elke discussie over wat dan ook de kinderen betrekt, (hij spreekt al 7 jaar niet meer met mij) die dan 'tussen' hun ouders komen te staan, wat ik niet wil, een tienerleven is al ingewikkeld genoeg.
Een van de dochters is nu bijna 20, de andere bijna 18. Blijft die EOT gelden tot ze 21 zijn of hoe gaat dit juist ? Ik zou het kindergeld in 2 willen delen en alleen de kosten die de kinderen maken voor school of de standaard kosten zoals bv. inschrijvingstaks auto ed. willen afstemmen met hem, maar niet meer elk potlood of cadeau die ze voor een vriendin kopen in 'papa's week' in mijn mail krijgen. En de wekelijkse verhuis van AL hun kleding, daar willen we alle 3 vanaf (de meisjes en ik).
Kan dit ? Of moet de verouderde EOT (ze waren toen 10 en 12) nageleefd worden tot ze uit huis zijn ?