Planten huurder

eylis

Re: Planten huurder

#16 , 03 nov 2014 10:07

L
Laatst gewijzigd door eylis op 03 nov 2014 10:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#17 , 03 nov 2014 10:07

L
Laatst gewijzigd door eylis op 03 nov 2014 10:22, 1 keer totaal gewijzigd.

eylis

#18 , 03 nov 2014 10:07

La
Laatst gewijzigd door eylis op 03 nov 2014 10:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Reclame

eylis

#19 , 03 nov 2014 10:07

m
Laatst gewijzigd door eylis op 03 nov 2014 10:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Lanox
Juridisch actief: Nee

#20 , 03 nov 2014 10:14

Facturen, intredende pb?

eylis

#21 , 03 nov 2014 10:26

Ik betwijfel of er veel intredende PB's een uitgebreide beschrijving bevatten van de tuin. Daarbij sommige planten zaaien zichzelf ook uit hé :-) Ik denk niet dat mensen ook een aankoopbonnetje van strukken of bomen in het plantencentrum lang bijhouden...

Lanox

#22 , 03 nov 2014 12:01

Waarom zou de bewijslast trouwens bij de huurder liggen? Als hij zijn planten gewoon meeneemt, hoe gaat de verkoper/koper bewijzen dat daar planten stonden?

sloeberken

#23 , 03 nov 2014 12:11

Of dit nu met of tegen de wet is, zijn die planten van de huurder en is de tuin in zijn oorspronkelijke staat, dat is de logica en niet omgekeerd, en zo zal in vele gevallen ook geoordeeld worden door een vrederechter. Bewijs kan men altijd vinden al is het met een of andere foto.
We hebben hier ook al dikwijls het tegenover gestelde gelezen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

roharro

#24 , 03 nov 2014 12:26

Mijn laatste herhaling:

Indien de verkoper het huis met de tuin in de staat waarin alles nu verkeert heeft verkocht en indien het lopende huurcontract beeindigd is voor het verlijden van de akte dan mag er niets verwijderd worden uit de tuin zonder de toestemming van de nieuwe eigenaar. Ook als er een PB zou zijn geweest waaruit blijkt dat de huurder de planten heeft aangebracht aangezien er in dit geval nooit een relatie heeft bestaan tussen de voormalige huurder en de nieuwe eigenaar.
En dat komt omdat die planten onroerend zijn geworden door bestemming waardoor ze deel uitmaken van het verkochte onroerend goed

zie art. 518 en volgende van het BW
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

sloeberken

#25 , 03 nov 2014 13:02

Dit zijn art tussen verkoper en koper, maar TS zegt iets anders.

Turaki

#26 , 03 nov 2014 13:14

Als TS nu eens een tijdlijn zou plaatsen...

sloeberken

#27 , 03 nov 2014 13:21

Kregen van de week een mail aan van de huurster, of we enkele zaken wouden overkopen die in en rond de woning staan.
Hebben het huis gekocht en de huurster verlaat de woning binnen enkele maanden
Hieruit kan ik toch al een kleine tijdlijn afleiden.

Turaki

#28 , 03 nov 2014 13:24

Kregen van de week een mail aan van de huurster, of we enkele zaken wouden overkopen die in en rond de woning staan.
Hebben het huis gekocht en de huurster verlaat de woning binnen enkele maanden
Hieruit kan ik toch al een kleine tijdlijn afleiden.
Heb ik zo begrepen, maar dit blijkt niet voldoende duidelijk te zijn...

roharro

#29 , 03 nov 2014 13:27

Voor correct antwoord moeten we twee zaken weten:

1. bestaat er nog wel een huurcontract op ogenblik van het verlijden van de akte?
2. zo ja, is er enig document (PB, overeenkomst tussen vorige eigenaar en huurder ...) waaruit blijkt dat de huurder het recht heeft om de planten te verwijderen?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Lanox

#30 , 03 nov 2014 15:18

Mijn laatste herhaling:

Indien de verkoper het huis met de tuin in de staat waarin alles nu verkeert heeft verkocht en indien het lopende huurcontract beeindigd is voor het verlijden van de akte dan mag er niets verwijderd worden uit de tuin zonder de toestemming van de nieuwe eigenaar. Ook als er een PB zou zijn geweest waaruit blijkt dat de huurder de planten heeft aangebracht aangezien er in dit geval nooit een relatie heeft bestaan tussen de voormalige huurder en de nieuwe eigenaar.
En dat komt omdat die planten onroerend zijn geworden door bestemming waardoor ze deel uitmaken van het verkochte onroerend goed

zie art. 518 en volgende van het BW
Uw standpunt tov de koper kan correct zijn, maar betekent ook dat de verkoper in de eerste plaats iets verkocht heeft wat niet van hem is.

Terug naar “Huren”