Op zich heeft uw hypotheekverstrekker niets te maken met uw overeenkomst met de verkoper. Als er in het compromis niet staat dat een opschortende voorwaarde is: het verkrijgen van een hypothecaire lening, dan zal u het compromis moeten naleven. De akte moet verleden worden eind dit jaar, dan hebt u nog meer dan een maand om een hypotheekverstrekker te zoeken. Tijd genoeg, lijkt me?Onze hypotheekverstrekker heeft me vandaag laten weten dat hij zeker en vast niet voor die datum kan antwoorden (20/11/2014).
Aangezien de topic starter niets vermeldt van dergelijke opschortende voorwaarde, vermoed ik niet dat hij dit laten opnemen heeft in het compromis. Daaruit maak ik op dat hij wel een krediet zal kunnen krijgen, maar op dit moment gewoon wacht op de goedkeuring van bijvoorbeeld een rentevoet of iets dergelijks. Dus dat hij nog volop in de "onderhandelingen" zit om een zo laag mogelijke rentevoet te bekomen. In dat geval is een maand extra onderhandeltijd meer dan genoeg, niet? Wij zijn een week of drie, vier gaan "shoppen" bij de banken voor we onze definitieve keuze gemaakt hadden...Ik heb de indruk dat u de bedoeling niet begrijpt van deze opschortende voorwaarden. Als je vandaag niet in aanmerking komt om een hypotheek te krijgen, dan denk ik niet dat dat binnen een maand plots gaat veranderen.
TS vermeldt:TS vermeldt niet wat er in de opschortende voorwaarden staat. Hoe dan een antwoord geven????
Misschien moet TS dan even zeggen of hij volledig geweest is of niet?In de opschortende voorwaarde is het volgende vermeld: deze voorwaarden worden toegekend tot een einddatum van 20/11/2014.
Nee, althans niet zo vrijblijvend als u het hier verwoordt. Als en slechts als er aan de opschortende voorwaarden beschreven in de compromis voldaan is, dan kan u de koop zonder bijkomende kosten ontbinden. Dit is een recht dat door de compromis beperkt wordt in de tijd, dus na die datum kan u geen gebruik meer maken van dit recht.Welke stappen kunnen wij nu nog ondernemen. Wat wordt er bedoeld met deze voorwaarden worden toegekend tem .... Betekent dat dat beide partijen tot voor die datum nog van de koop kunnen afzien?