#11 , 27 nov 2014 12:37
Klopt Duma, bedankt, dit doen we.
KJ86, het betreffende toestel, het zogezegde nieuwe die nu zou aan de muur hangen, ziet er 2 jaar oud uit, letterlijk, plastic is al lichtelijk vergeeld door blootstelling aan zonlicht en er is slijtage op de hoorn waar je hand de hoorn raakt. Het toestel ziet er niet nieuw uit. Mijn tante heeft de werken nauwkeurig gevolgd omdat ze al eerdere ervaringen heeft gehad waarin haar foute dingen aangesmeerd werden, door techniekers en de verhuurder.
Het bedrijf zei dat het een nieuwe was, en de dame aan de telefoon zei na mijn aandringen letterlijk: "nieuw of niet, het toestel werkt nu toch?". Dit kan je nogal dubbelzinnig opvatten.
De kast beneden in de hal van de appartementen, waarin het belsysteem huist, is open aan de onderkant. Iedereen kan makkelijk aan de achterkant van de bel module en de bekabeling komen. Op een 20 minuten was het euvel verholpen.
De deurtoestellen zijn 1 a 2 jaar geleden over het gehele appartement bij iedereen vervangen. Het toestel die op dit ogenblik bij mijn tante hangt, ziet er ook zo uit.
In verband met de lamp, daar komt natuurlijk niemand voor uit. De ex partner van een huurder heeft er aan geklooid maar die geven geen gehoor. Zowiezo betaald iedereen maandelijks éénzelfde bedrag om die in een pot terecht komt om kosten aan de gemeenschappelijke ruimte te betalen. Die lamp was trouwens al méér dan een jaar defect. Mijn tante heeft dit meermaals aan de huisbaas gemeld die altijd minachtend reageerde, het gaat maar om een lamp. Waar hij niet aan denkt, is als de 2e lamp in de hal uitvalt, mijn tante die al niet te goed te been meer is dan in het pikdonker haar weg mag zoeken...
Een bedrijf en een verhuurder die samen spannen tegen een oud vrouwtje die haar rechten niet kent...
JPV, om te verduidelijken:
2 werkuren aan 52€ per stuk
ecoclassic 28w E27 lamp aan 1,54€ per stuk
T-72 digitale deurtelefoon wit 2 bellen (geen nieuwe bellen gevonden) aan 37,14€ per stuk
samengeteld 142,68€ BTW excl.