#5 , 08 dec 2014 12:00
Onze huisbaas en wij maken nu al een hele tijd ruzie over het niet herstellen van onze oven en afwasmachine. Ook is er een discussie over dat wij wel een sleutel hebben van de ruimte met de mazouttanks, terwijl dit helemaal niet zo is. Elke keer opnieuw moesten we smeken om ons de sleutel te geven, zodat wij mazout konden laten leveren. De discussie is ook helemaal misgelopen sinds wij een klein hondje hebben. Hij heeft mij al fysiek bedreigd en heb toen ook de politie moeten bellen.
Er is een mazouttank apart voor elk appartement. In dit gebouw zijn maar 3 appartementen + 1 winkel. 1 appartement en de winkelruimte zijn ook in gebruik door hem.
Hoe meer mij vragen om alles in orde te brengen, hoe moeilijker en aggresiever hij zich gedraagt. Ons huurcontract is niet registreerd (wij hebben dit onlangs nog laten nakijken) en wij zijn aan het rondkijken om zo snel mogelijk te verhuizen. Hij hoopt natuurlijk dat wij snel verhuizen, anders was hij nooit naar de vrederechter gestapt met de vraag om ons contract onmiddelijk stop te zetten en dwangsommen te eisen per dag dat wij daar nog wonen. De vrederechter is ook niet ingegaan op zijn eisen.
De sleutel van het hok waar de elektriciteitsmeters staan, hadden wij in ons bezit, maar toen hij op bezoek kwam (1x per jaar mag dit toch?) heeft hij onze sleutels van de kast genomen en is ermee vertrokken. Sindsdien hebben wij het slot laten vervangen van onze voordeur, maar nu kunnen wij niet meer in dit hok. Dat de sleutels gestolen zijn, hebben wij ook moeten aangeven bij de politie want ook de autosleutels van mijn vriend had hij meegenomen. Deze hebben we nog steeds niet terug.
Ik hoop dat wij niet lang meer in de kou moeten blijven, want verwarming kunnen we oplossen met een elektrisch vuurtje maar zonder warm water is het toch moeilijk.