In mijn zoektocht naar een oplossing hier terecht geraakt. Hopelijk kan iemand wegwijzen/helpen!
Mijn Bank sloot vorig jaar mijn rekening af op basis van mijn "afkomst". Ik ben namelijk niet in België geboren. Om der de lol in te houden, studentenaccidentje op erasmus laten we zeggen.

Mijn Bank schreef dit zwart op wit: omdat ik niet in België geboren ben sloten ze mijn rekeningen en kaarten af.
Hallo? Is elke Belg niet gelijk voor de wet? Ik dacht van wel, maar blijkbaar niet bij mijn Bank.
Ik ben Belg, van 2 Belgische ouders, heel de stamboom tot in de jaren 1300 in België (kwestie van duidelijk Belg te zijn en niet een of ander raar statuut te hebben), en heb heel mijn leven in België gewoond. Ik ben ook enkel Belg, heb geen andere nationaliteit (soms kan dat met ergens anders geboren te zijn, niet in mijn geval dus). Ik heb dat ook met alle mogelijke officiële documenten bewezen in juni 2014 bij zowel de bank als de ombudsdienst.
De ombudsdienst liet en laat de bank maar begaan, en tijd wordt gerekt. De procedure bij de ombudsdienst hielp de voorbije 7 maanden tot niks. Die doen niks anders dan een standpunt omtrent deze discriminatie op basis van geboorteplaats uit te stellen. Ik ben blank, catholiek, hetero, ... blijkbaar is het een moeilijke vraag of er daarom wel sprake kan zijn van discriminatie als je enkel ergens anders bent geboren? Hallo wereld?
Ondertussen ben ik mijn geld kwijt (het geld dat bij mijn Bank stond weet ik niet wat er mee gebeurde) en heb ik heel wat miserie gehad (betalingen niet uitgevoerd, naar andere bank gemoeten, etc.)
Gezien de ombudsdienst niks anders doet dan uitstellen en de bank ondertussen maar begaat ... vraag ik me af waar ik heen kan? Moet ik naar de rechtbank, politie, etc?
Alvast bedankt voor alle hulp.