Beste,
Graag had ik eens een eerstelijnsinfo bekomen over volgende:
- Een klant vraagt een herstelling aan van 2 motoren.
- Klant gaat akkoord met onze offerte en zend ons zijn bestelbon voor de herstelling (betaling vóór verzending was overeengekomen, is een nieuwe klant van ons).
- Herstelling wordt uitgevoerd maar klant betaald niet. Reden: is eigenlijk een tussenpersoon en zijn klant heeft blijkbaar geen interesse meer in de herstelde motoren.
- We laten deurwaarder 2 aanmaningen sturen. Geen reactie. Na aandringen is de reactie: stuur maar een dagvaarding dan vraag ik mijn faillissement aan en kan u verder afhandelen met de curator.
- Financiële gegevens van klant nagekeken en zit idd al jaren in de schulden. Grote kans dus dat we na dagvaarding geen cent zien + de extra kosten voor ons voor dagvaarding.
- Klant stelt plots voor de helft voor de herstelling te willen betalen. Dit is onze kans om toch nog iets van vergoeding te ontvangen. We gaan akkoord maar voelen ons eigenlijk wel genaaid nu. We vermoeden dat hij een koper heeft gevonden voor de herstelde motoren en er zelfs nog winst uit zal halen.
- Klant wacht nu al 4 weken op zijn herstelde motoren en dreigt nu zelf stappen te gerechtelijke stappen te ondernemen.
Hoe moet ik dat nu verder aanpakken? Ik overweeg er 1 op te sturen want heeft eigenlijk maar de helft betaald.