Wederzijdse koop- en verkoopsovereenkomst

snackhans
Topic Starter

Wederzijdse koop- en verkoopsovereenkomst

#1 , 15 jan 2015 20:01

Hey, we hebben ons oog laten vallen op een bescheiden woning, hebben al bezichtigd en laten taxeren door iemand van de bank, wat allemaal positief is verlopen. Dus willen wij natuurlijk de volgende stap zetten...

Nu zit het zo dat we onze akte pas willen laten verlijden in juni/juli waardoor we volgens onze notaris zouden moeten overgaan tot een wederzijdse koop- en verkoopsovereenkomst en deze laten nalezen door onze notaris. Maar nu is mijn korte en bondige vraag moeten wij op voorhand een bod uitbrengen en laten goedkeuren of wordt het bod uitgevaardigd via de wederzijdse koop- en verkoopsovereenkomst...?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 jan 2015 20:30

Je moet beginnen met contact op te nemen met de verkopers, en hen uw voornemens kenbaar maken. Als uw bod hen aanstaat, zullen verkopers dat wel zeggen. Vraag vooraf aan uw notaris al een blanco verkoopovereenkomst (compromis) in drie exemplaren. Kommen jullie een prijs overeen, vul ket compromis dan gezamenlijk in en onderteken het. Vergeet evenwel niet eventuele voorwaarden te vermelden.
Wil je helemaal zeker zijn, ga dan samen met de verkopers naar uw notaris en laat hem het document invullen. Je hebt dan ondertussen wel niets op papier.

snackhans
Topic Starter

#3 , 15 jan 2015 21:51

Wel, de verkoper heeft al meermaals laten horen dat bedrag x wel aanvaard zou worden. Tevens hebben we al gevraagd of zij het zagen zitten om de akte later te laten verlijden en ook dat was geen probleem voor hun. Nadat vandaag de taxatie gebeurt is had ze een mail gestuurd met een document in voor een vast bod te doen. Nu staat daar niets in van opschortende voorwaarden en.

We hebben dan naar haar gestuurd of ze een document voor wederzijds aankoop verkoop naar onze notaris te sturen maar dan dacht ik ineens dat we in mijn ogen de eertste stap namelijk de prijs niet eerst al wat besproken hebben.

Reclame

roharro
Juridisch actief: Ja

#4 , 15 jan 2015 21:59

We hebben dan naar haar gestuurd of ze een document voor wederzijds aankoop verkoop naar onze notaris te sturen maar dan dacht ik ineens dat we in mijn ogen de eertste stap namelijk de prijs niet eerst al wat besproken hebben.
Dit zal je toch in standaardnederlands moeten vertalen vrees ik.......
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

snackhans
Topic Starter

#5 , 15 jan 2015 22:05

Wel... We hebben vandaag een schatting laten uitvoeren van het pand. Daarna heeft ze naar ons een mail verstuurd met daarin een PDF document voor een vast bod te doen, daarin stond een standaardtekst met daartussen stippellijntjes waar we onze gegevens, de woning die we willen kopen + het te bieden bedrag moesten invullen. Maar daarbij staat niet dat er een opschortende voorwaarde is indien we onze lening niet krijgen, er geen sprake is van wederzijds koop- en verkoopsovereenkomsten. Dus door het gebrek aan de enige voorwaarden hadden we schrik dat als we dit invulden we of A onze woning 3 maand te vroeg zouden zien verlijden waardoor we 6 maand met dubbele huur zitten inplaats van 2-3. En B indien de bank zich toch zou terugtrekken en geen lening wilt geven we daar ook nog mee zouden zitten.

DUS, hebben wij gebeld naar een notaris om advies te vragen en deze zei dat de makelaar een wederzijdse koop- en verkoopsovereenkomst moest opstellen en naar de notaris doorsturen waar we alles zouden doornemen naar onze wensen. Dus heb ik haar een mail gestuurd om net dit te vragen. Maar terwijl ik de mail aan het opstellen was stelde ik dus mezelf de vraag of er niet eerst concreet een bedrag besproken moet zijn voordat er een wederzijds koop- en verkoopsovereenkomst opgesteld word?

Ik begrijp niet hoe je van een bezichtiging naar een wederzijdse koop- en verkoopsovereenkomst gaat en nog niet eens over een bedrag gesproken hebt... Welja, er is al over gesproken geweest als in 'wat zou je willen geven aan dit pand' - 'oh met bod x zullen ze dat zeker aanvaarden'.

Net daar zit dus mijn vraag in, zijn wij de volgorde van evenementen door elkaar aan het halen...?

ddanck
Contacteer: Website

#6 , 16 jan 2015 11:30

Er moet uiteraard eerst overeenstemming zijn over de prijs, vooraleer er sprake kan zijn van een akkoord.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Terug naar “Kopen”