#5 , 15 jan 2015 22:05
Wel... We hebben vandaag een schatting laten uitvoeren van het pand. Daarna heeft ze naar ons een mail verstuurd met daarin een PDF document voor een vast bod te doen, daarin stond een standaardtekst met daartussen stippellijntjes waar we onze gegevens, de woning die we willen kopen + het te bieden bedrag moesten invullen. Maar daarbij staat niet dat er een opschortende voorwaarde is indien we onze lening niet krijgen, er geen sprake is van wederzijds koop- en verkoopsovereenkomsten. Dus door het gebrek aan de enige voorwaarden hadden we schrik dat als we dit invulden we of A onze woning 3 maand te vroeg zouden zien verlijden waardoor we 6 maand met dubbele huur zitten inplaats van 2-3. En B indien de bank zich toch zou terugtrekken en geen lening wilt geven we daar ook nog mee zouden zitten.
DUS, hebben wij gebeld naar een notaris om advies te vragen en deze zei dat de makelaar een wederzijdse koop- en verkoopsovereenkomst moest opstellen en naar de notaris doorsturen waar we alles zouden doornemen naar onze wensen. Dus heb ik haar een mail gestuurd om net dit te vragen. Maar terwijl ik de mail aan het opstellen was stelde ik dus mezelf de vraag of er niet eerst concreet een bedrag besproken moet zijn voordat er een wederzijds koop- en verkoopsovereenkomst opgesteld word?
Ik begrijp niet hoe je van een bezichtiging naar een wederzijdse koop- en verkoopsovereenkomst gaat en nog niet eens over een bedrag gesproken hebt... Welja, er is al over gesproken geweest als in 'wat zou je willen geven aan dit pand' - 'oh met bod x zullen ze dat zeker aanvaarden'.
Net daar zit dus mijn vraag in, zijn wij de volgorde van evenementen door elkaar aan het halen...?