Hey,
Ik sta op het punt van een huurcontract op een appartement over te nemen. De huurder die er nu inzit gaat akkoord en de huurbaas gaat akkoord. Enige probleem is dat ik me een beetje in de steek gelaten voel door alle twee de partijen. Zelf ken ik niet zoveel van de ganse huur wetgeving en daarom kom hier met enkele vragen.
Eerst en vooral, de huurbaas zegt mij dat ik de waarborg op de rekening van de huurder nu moet storten en daar het bewijs moet van voorleggen. Persoonlijk zie ik twee problemen, eerst wil ik uiteraard ook een getekend document van de huurder nu dat ze die waarborg heeft ontvangen en is het ook niet zo dat die waarborg nu vast staat op een rekening op naam van de huurbaas en de huurder?
Tweede punt is dat de huurbaas de prijs wil laten stijgen van €300 naar €350. Zijn er geen regels die stellen dat de prijs maximum met een bepaald % van de huurprijs mag omhoog gaan ofzo?
Derde punt, wat is eigenlijk de normale gang van zaken voor zo'n overname want ik geraak er redelijk het noorden van kwijt!
Alvast bedankt!