Gerekend dat het personeel van de NMBS, inclusief alle werkgeversbijdragen, verzekeringen en andere loonlasten, MINSTENS 30 euro per uur kost, is die 8 euro goed voor 16 minuten werk. Daarvoor moet men u op de trein documenten opmaken, moet men aan het loket iemand bemannen om uw 8 euro te ontvangen en de documenten op te maken en zal er in Brussel iemand de administratie van uw zwartrijden moeten regulariseren. Om nog maar te zwijgen van de administratieve softwarekost en de papieren documenten die nodig zijn daarvoor.beste Franciscus,
Als je uw portefeuille vergeet zit daar meestal je bankkaarten, geld, id en alle andere dingen die men nodig heeft.
Dus je wil wel dat ticket betalen om terug te vorderen maar je kan niet!
en dus idd die vaststelling kost 75€ maar moet wel 8€ betalen als men kan bewijzen dat men toch een geldig vervoersbewijs heeft.
Dat ze zwartrijders, amokmakers, agressievelingen, enz zwaar bestraffen maar deze situatie ....... het kan als 'administratiekost' aanzien worden maar de som komt niet overeen met de werkelijke kost en is overdreven. De administratieve kost zou dus bijna evenveel bedragen of een prijs van een ticket enkel Gent - Antwerpen??? Nie overdrijven hé
Kleine nuance: er zijn regels die éénzijdig worden aangepast zonder enige vorm van kennisgeving. Ik ga er vanuit dat het merendeel van de abonnementen die vandaag in omloop zijn, zijn aangekocht voor 1 februari. Niemand daarvan heeft zich akkoord verklaard met deze verandering.Er wordt een dienst aangeboden ...er zijn regels maar men houdt er zich niet aan ...
beste Franciscus,
Als je uw portefeuille vergeet zit daar meestal je bankkaarten, geld, id en alle andere dingen die men nodig heeft.
Dus je wil wel dat ticket betalen om terug te vorderen maar je kan niet!
en dus idd die vaststelling kost 75€ maar moet wel 8€ betalen als men kan bewijzen dat men toch een geldig vervoersbewijs heeft.
Dat ze zwartrijders, amokmakers, agressievelingen, enz zwaar bestraffen maar deze situatie ....... het kan als 'administratiekost' aanzien worden maar de som komt niet overeen met de werkelijke kost en is overdreven. De administratieve kost zou dus bijna evenveel bedragen of een prijs van een ticket enkel Gent - Antwerpen??? Nie overdrijven hé
Irrelevant. NMBS veranderd éénzijdig de overeenkomst zonder 1 kennisgeving, 2 akkoord van tegenpartij.Het is door de NMBS duidelijk en veelvuldig (reclame, omgeroepen) meegedeeld dat vanaf 1 februari een adm kost van 8 eur wordt aangerekend als je geen ticket op voorhand koopt.
Welke overeenkomst? Die van vandaag op de website staat of diegene van het moment dat het abonnement werd aangekocht?in de gebruikersovereenkomst staat ook duidelijk dat indien je je abo vergeet, je een ticket dient te kopen dat je nadien 100% krijgt terugbetaald.
Nee, dat is juist het probleem, dat WEET men niet per definitie.U kocht geen ticket op voorhand, dan weet u dat u de adm kost aan u been hebt.
Welk kaboutertje is tegen de TS komen zeggen dat zijn portefeuille uit zijn broekzak is gevallen VOORDAT de TS de trein opstapte? Waar zegt de TS dat hij de vaststelling van ontbreken van zijn portefeuille heeft vastgesteld voordat hij op de trein stapte?wat betreft u argument dat u naast u abo ook geen geld of bankkaart bij had en daardoor geen ticket kon kopen; u kon ook een trein later nemen en uw abo gaan halen zijn natuurlijk. er rijden voldoende treinen vanuit Gent naar Brussel.
Kennisgeving genoeg hoor. je moet al blind en doof zijn om dit niet gezien, gehoord te hebben de laatste weken. Over het akkoord van de tegenpartij laat ik mij niet uit.Irrelevant. NMBS veranderd éénzijdig de overeenkomst zonder 1 kennisgeving, 2 akkoord van tegenpartij.
check: http://www.belgianrail.be/nl/klantendie ... n-verloren" onclick="window.open(this.href);return false;Welke overeenkomst? Die van vandaag op de website staat of diegene van het moment dat het abonnement werd aangekocht?
zie hierbovenNee, dat is juist het probleem, dat WEET men niet per definitie.
TS zegt dat hij op voorhand wist dat hij zijn portefeuille niet bijhad, maar had geen zin om de conducteur op voorhand op te zoeken.Welk kaboutertje is tegen de TS komen zeggen dat zijn portefeuille uit zijn broekzak is gevallen VOORDAT de TS de trein opstapte? Waar zegt de TS dat hij de vaststelling van ontbreken van zijn portefeuille heeft vastgesteld voordat hij op de trein stapte?
Ik heb dus idd de controleur niet gaan opzoeken en heb hem erover aangesproken toen hij bij mij was. Fout, misschien wel ja, maar had geen andere optie. Die trein heeft 10 wagons met 2 verdiepingen en zoals ik al zei moet ik mij naar de trein sleuren gelijk nen oude pé van 85......
samenloop van omstandigheden hé....
Tja, dan zal ik samen met een hoop andere blind en doof zijn. Er is uitvoerig gecommuniceerd dat een ticket op de trein een meerkost zou geven. Communicatie over de verandering bij vergeten van je abonnement: nougatbollen!Kennisgeving genoeg hoor. je moet al blind en doof zijn om dit niet gezien, gehoord te hebben de laatste weken. Over het akkoord van de tegenpartij laat ik mij niet uit.Irrelevant. NMBS veranderd éénzijdig de overeenkomst zonder 1 kennisgeving, 2 akkoord van tegenpartij.
U begrijpt duidelijk het probleem niet. Wat de NMBS vandaag op zijn website zet maakt niet uit. Dit zijn niet de voorwaarden waar iemand mee akkoord gegaan is die in het verleden een abonnement gekocht heeft.check: http://www.belgianrail.be/nl/klantendie ... n-verloren" onclick="window.open(this.href);return false;Welke overeenkomst? Die van vandaag op de website staat of diegene van het moment dat het abonnement werd aangekocht?
daar staat duidelijk wat je moet doen indien kaart vergeten of verloren. lijkt me duidelijk