Hallo,
De relatie met mijn vriend gaat niet goed en ik wil ze beeindigen.
Het huurcontract van het huis waarin we wonen staat op mijn naam, hij heeft de garantie betaald. Hij zegt dat hij wel wil verhuizen en daar ben ik mee akkoord maar ik vrees dat ik niet zal rondkomen als ik de hoge huur alleen moet betalen. Als ik de huur opzeg moet ik dit in principe 3 maanden op voorhand doen en eventueel een schadevergoeding betalen aan de eigenaar omdat we er nog geen 3 jaar wonen. Kan ik eisen dat mijn vriend tussenkomt in deze kosten, tenslotte heeft hij er ook gewoond en is er gedomicilieerd. Kan hij de garantie die hij betaald heeft bij de ingang van het contract opeisen bij zijn vertrek ?
De inboedel is grotendeels van hem. De zaken die we samen kochten werden gedeeltelijk betaald met zijn visa kaart en daarna vereffend via een gemeenschappelijke rekening. Sommige zaken werden met cash geld betaald afkomstig van mijn eigen rekening en dan zijn er nog de zaken die ik ontvangen heb van mijn moeder toen ze naar een home ging en waar ik heel veel belang aan hecht. Ik ben bang dat hij deze zal wegnemen als hij de garantie voor het huis niet terugkrijgt bij zijn vertrek. Ik heb wel een betaling vanuit mijn eigen rekening gedaan aan mijn moeder voor deze zaken. Tenslotte, als hij uiteindelijk niet wil vertrekken, kan ik hem dan uit het huis laten zetten ?
Alvast bedankt voor de raad.