Kort samengevat:
- U heeft een negenjarig huurcontract dat inging op 1/3/2009.
- bij het aangaan van het contract werd er geen plaatsbeschrijving opgemaakt.
- de verhuurder heeft minstens zes maand geleden het contract zonder geldige reden opgezegd (opzeg van zes maand).
Ja, dat klopt.
In dat geval heeft u recht op een een schadevergoeding van zes maand huur.
Indien u geen toegang heeft tot de tellers, hoe verkrijgt u dan de juiste cijfers voor de afrekening?
Indien de verhuurder weigert de sleutels op het einde van de overeenkomst te aanvaarden doet ie dat op zijn vernatwoordelijkheid.
Indien er bij de intrede geen plaatsbeschrijving werd opgemaakt zal deze het byzonder moeilijk hebben om schade aan te tonen op het einde.
De laatste keer dat ik de cijfers voor de afrekening heb gekregen was 6 maanden geleden en dat was via een brief (met de hand geplaatste handtekening).
Deze week heb ik weer toegang tot mijn meterkast gevraagd om een foto te trekken maar ik mocht niet.
Ik kan moeilijk inbreken, zo ben ik niet en ik kan de politie ook niet bellen want zoals ik al zei moet ik over 3 dagen voor de vrederechter verschijnen voor een verzoening (door hen ingediend).
Ik weet niet wat te doen, zij hebben mij gevraagd om vandaag bij hun langs te gaan. Moet ik gaan of wacht ik af tot de zitting mits zij niet ingegaan zijn op mijn verzoek voor het aannemen van de sleutels?
Mvg,
Els