Verhuurder wilt sleutels niet aannemen

mava105
Juridisch actief: Nee

Re: Verhuurder wilt sleutels niet aannemen

#16 , 01 mar 2015 12:28

Mogelijks heeft verhuurder zijn fout ingezien (6 maanden opzeg) en wil hij de sleutels niet aannemen om zo aan de huurder nog 3 maanden huur te kunnen aanrekenen, wegens te vroeg vertrokken.
Hoe werd de huur opgezegd? Met AS of gewoon per SMS.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#17 , 01 mar 2015 12:34

Kort samengevat:

- U heeft een negenjarig huurcontract dat inging op 1/3/2009.
- bij het aangaan van het contract werd er geen plaatsbeschrijving opgemaakt.
- de verhuurder heeft minstens zes maand geleden het contract zonder geldige reden opgezegd (opzeg van zes maand).

In dat geval heeft u recht op een een schadevergoeding van zes maand huur.

Indien u geen toegang heeft tot de tellers, hoe verkrijgt u dan de juiste cijfers voor de afrekening?
Indien de verhuurder weigert de sleutels op het einde van de overeenkomst te aanvaarden doet ie dat op zijn vernatwoordelijkheid.
Indien er bij de intrede geen plaatsbeschrijving werd opgemaakt zal deze het byzonder moeilijk hebben om schade aan te tonen op het einde.

Els_1
Topic Starter

#18 , 01 mar 2015 12:54

Bedankt iedereen voor jullie antwoorden.
Mogelijks heeft verhuurder zijn fout ingezien (6 maanden opzeg) en wil hij de sleutels niet aannemen om zo aan de huurder nog 3 maanden huur te kunnen aanrekenen, wegens te vroeg vertrokken.
Hoe werd de huur opgezegd? Met AS of gewoon per SMS.
De huur werd door de verhuurder opgezegd via een aangetekend schrijven, 8 maanden op voorrand.
Over 3 dagen moet ik voor de vrederechter verschijnen, zij hebben mij gedagvaard.

Mvg,
Els

Reclame

mava105

#19 , 01 mar 2015 13:00

Had e al deze info vanaf dag één aan JF doorgegeven had je al land een degelijk antwoord ontvangen. Waarom moet je nog voor de VR verschijnen als je binnen de vooropgestelde opzegdatum de sleutels wilde afgeven Die dagvaarding is ook niet vandaag in uw bus komen vallen..

Els_1
Topic Starter

#20 , 01 mar 2015 13:13

Kort samengevat:

- U heeft een negenjarig huurcontract dat inging op 1/3/2009.
- bij het aangaan van het contract werd er geen plaatsbeschrijving opgemaakt.
- de verhuurder heeft minstens zes maand geleden het contract zonder geldige reden opgezegd (opzeg van zes maand).
Ja, dat klopt.
In dat geval heeft u recht op een een schadevergoeding van zes maand huur.

Indien u geen toegang heeft tot de tellers, hoe verkrijgt u dan de juiste cijfers voor de afrekening?
Indien de verhuurder weigert de sleutels op het einde van de overeenkomst te aanvaarden doet ie dat op zijn vernatwoordelijkheid.
Indien er bij de intrede geen plaatsbeschrijving werd opgemaakt zal deze het byzonder moeilijk hebben om schade aan te tonen op het einde.

De laatste keer dat ik de cijfers voor de afrekening heb gekregen was 6 maanden geleden en dat was via een brief (met de hand geplaatste handtekening).
Deze week heb ik weer toegang tot mijn meterkast gevraagd om een foto te trekken maar ik mocht niet.
Ik kan moeilijk inbreken, zo ben ik niet en ik kan de politie ook niet bellen want zoals ik al zei moet ik over 3 dagen voor de vrederechter verschijnen voor een verzoening (door hen ingediend).

Ik weet niet wat te doen, zij hebben mij gevraagd om vandaag bij hun langs te gaan. Moet ik gaan of wacht ik af tot de zitting mits zij niet ingegaan zijn op mijn verzoek voor het aannemen van de sleutels?

Mvg,
Els

sloeberken

#21 , 01 mar 2015 13:29

Sleutels afgeven op de zitting, als je u niet graag in de zak laat zetten raadpleeg u advocaat voor deze zaak. Waarom zo lang wachten.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Els_1
Topic Starter

#22 , 01 mar 2015 13:43

Help!

Gister ben ik naar het appartement gegaan om nog foto's te maken en hun de sleutels te overhandigen. Ze hebben de politie gebeld, de politie is gekomen. Ik heb de gebeurtenis opgenomen, in de video is duidelijk dat ik tegen de politie heb gezegd van "ik heb nu de sleutels afgegeven" waarop de politie "ja" antwoordde.

Maar vandaag ben ik naar de politiekantoor gegaan voor een rapport, die ze hebben gemaakt (waarin staat dat ik bereid was om de sleutels af te geven), aan te vragen. Het enige wat op het rapport staat is dat ik bereid ben om de sleutels vandaag af te geven.. Wat nu!?

Kan ik de gemaakte video als bewijs gebruiken bij het vredegerecht? Het is tenslotte buiten gefilmd en dus in het openbaar.

Els

bambipower

#23 , 01 mar 2015 13:59

waarom moet je voor het vredegerecht komen? Was er betaal achterstand?

sloeberken

#24 , 01 mar 2015 14:03

Voor een goed en deskundig advies, is het voornaam dat je het hele verhaal volgens datum vermeld, en niet in stukken en brokken.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

mava105

#25 , 01 mar 2015 15:27

. Ze hebben de politie gebeld, de politie is gekomen.
Waarom hebben ze de politie gebeld? Je was toch nog huurder tot gisterenavond 28 februari 23uur,59 minuten en 59 seconden. Is hier meer aan de hand dan wordt verteld?

Els_1
Topic Starter

#26 , 01 mar 2015 15:47

. Ze hebben de politie gebeld, de politie is gekomen.
Waarom hebben ze de politie gebeld? Je was toch nog huurder tot gisterenavond 28 februari 23uur,59 minuten en 59 seconden. Is hier meer aan de hand dan wordt verteld?
Dat hebben ze gedaan omdat ik verschillende keren heb gezegd dat ik graag de sleutel wil overhandigen om 22h "per sms verstuurd", dan kreeg ik een antwoord, we zullen na 14h niet thuis zijn.
Ik heb dan verstuurd ik wil het dan afgeven om 20h dan ben ik zeker klaar met het verhuis en zij sturen van: we zijn niet thuis vanaf 17h en om 21h waren ze net binnengekomen (want ze wonen boven en ik op de eerste verdieping), heb ik hen gefotografeerd dat ze er wel waren (als bewijs omdat ze zeiden we zullen niet thuis zijn vanaf 17h). Ik heb hen aangesproken dat ze de sleutels krijgen en dat die toegang moet verlenen om mijn meterstand op te nemen, ze weigeren dat en ze hebben gezegd het is beter morgen (01 maart), ik zei neen want vandaag (28-02) is mijn laatste dag, hij zei maar neen dat is niet zo erg. Ik vertrouwde dat niet en dan heb ik gezegd dat ik het in de brievenbus zal stoppen, toen hebben ze de politie gebeld.
Dus is het goed van mij om niet te gaan op 01 maart en dat ik de moeite heb genomen om de sleutel af te geven maar ze weigeren door te zeggen kom maar morgen 01 maart.

bambipower

#27 , 01 mar 2015 19:27

toen hebben ze de politie gebeld.
De politie gebeld voor het pogen van sleutels in een brievenbus steken?

mava105

#28 , 01 mar 2015 19:55

[en om 21h waren ze net binnengekomen
Sedert wanneer heeft een verhuurder een prikklok nodig om thuis te komen.
Als hij diverse malen heeft gezegd " kom ze op 1 maart afgeven", dan doe je dat toch gewoon.
En wat ga je doen als verhuurder nu zegt de sleutels niet ontvangen te hebben , dat ze niet in de brievenbus zaten?
En hoe heb je dat nu opgelost met de standen van de meters van de nutsbedrijven?
Door uw houding heb je er een complete soep van gemaakt en ik hoop voor u dat alles nog OK komt. Hopelijk ben je niet van plan om veel te verhuizen in uw leven.

Els_1
Topic Starter

#29 , 01 mar 2015 20:36

[en om 21h waren ze net binnengekomen
Sedert wanneer heeft een verhuurder een prikklok nodig om thuis te komen.
Als hij diverse malen heeft gezegd " kom ze op 1 maart afgeven", dan doe je dat toch gewoon.
En wat ga je doen als verhuurder nu zegt de sleutels niet ontvangen te hebben , dat ze niet in de brievenbus zaten?
En hoe heb je dat nu opgelost met de standen van de meters van de nutsbedrijven?
Door uw houding heb je er een complete soep van gemaakt en ik hoop voor u dat alles nog OK komt. Hopelijk ben je niet van plan om veel te verhuizen in uw leven.
Hoe bedoel je? Ik ben wel vandaag om 12 uur geweest maar ze hebben niet open gedaan, wat kan ik nog meer doen? Neen ik heb geen meterstand kunnen opnemen, kelder is gesloten, wat zou jij doen ondanks dat je verscheidene keren aangetekend opstuurt met de vraag om de kelder de openen voor toegang tot mijn meters.

Franciscus

#30 , 01 mar 2015 20:42

Als u al die As en bijhebt op de zitting zal het lachen zijn.
Zorg wel dat u alles chronologisch hebt uitgeschreven tot en met het meldingsnummer van politie toen ze zijn langs geweest.
Wat gaf politie op als reden waarom ze moesten komen???
Vergeet ook niet te zeggen aan vrederechter dat u de toegang tot uw meters werd geweigerd ... zodat er geen meterstand kon opgenomen worden.

Terug naar “Huren”