Verhuurder wilt sleutels niet aannemen

Els_1
Topic Starter

Re: Verhuurder wilt sleutels niet aannemen

#31 , 01 mar 2015 21:07

Hoe bedoel je Franciscus "As"?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#32 , 01 mar 2015 21:14

AS-en al uw aangetekende schrijvens - al uw telefonische of andere contacten per datum/uur opgelijst.

Graag antwoord op de vragen die hier door de andere leden van het forum zijn gesteld .. anders blijven we in het duister tasten over heel veel
elementen.
Cijfers gekregen...wie betaald de nutsrekeningen en op wie zijn naam staan die.
Als u zegt dat u niet aan die gegevens kan bij de VR (wil zeggen vrederechter) weer een negatief punt voor de verhuurder.
Zor ook dat u tegen die tijd weet of het contract geregistreerd was /is of niet - attest registratie meenemen en tonen aan VR.
U kan zoals reeds gezegd ook schadevergoeding krijgen bij onwettige opzegging.

Els_1
Topic Starter

#33 , 01 mar 2015 22:44

Een vraagje: Ik kreeg een opzeg brief, er staat in dat ik 8 maanden de tijd heb om iets anders te vinden. Ik heb niet gereageerd op de brief, wel pas na 4 maanden. Nu heb ik iets anders gevonden, beweren ze dat ze helemaal niks wisten van verhuis en dat ik vanzelf weg ga, wrm zeggen ze zoiets en wrm doet hen advocaat ook mee aan die praktijk dat ze niet gevraagd hebben dat we moeten vertrekken, wat is het addertje onder het gras?

Reclame

sloeberken

#34 , 01 mar 2015 23:35

De opzeg brief is u bewijs dat ze wel degelijk een opzeg gegeven hebben. Een advocaat kan maar reageren wat verhuurder hem zegt.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

mava105

#35 , 02 mar 2015 09:58

Maar zeker een duidelijke tijdslijn op van de verschillende verzonden en ontvangen brieven, evenals van de Sms'en. Maak kopie van al de brieven die er geschreven zijn.
Als je voor de vrederechter staat met een zo'n warrige uitleg zoals wij hier nu al meemaken, ga je bijna zeker verliezen.

bambipower

#36 , 02 mar 2015 10:04

vraag me in dit geval ook af, waarom de sfeer tussen jullie om te snijden is? Zeker als huisbaas onder u woonde, moet er toch geconverseerd zijn? Of een reden zijn, waarom er niet meer geconverseerd wordt?

Els_1
Topic Starter

#37 , 03 mar 2015 11:25

Beste ledenBeste,

Ik ben bij de vrederechter geweest hierbij een korte samenvatting:

Ik heb op maart 2009 het contract getekend van 3 jaar. Deze contract is alleen op mijn naam geschreven. Ik ben wel getrouwd sedert 2007 en mijn vrouw woont samen met mij alsook gedomicilieerd.
Na 3 jaar hebben we geen aangetekende schrijven ontvangen van de huurder, het contract is automatisch 9 jaar geworden. Nu op 07-2014 heb ik een aangetekend opzeg brief gekregen van de verhuurder om tegen 01-03-2015 te vertrekken en we kregen 8 maanden de tijd om te zoeken naar een nieuwe woning. Omdat het huurcontract vroeg is opgezegd heb ik recht op een vergoeding van 6 maanden huur.

Vandaag ben ik voor de rechter verschenen in verband met het toegang tot het appartement wegens vochtprobleem. Door heen en weer over een mogelijke datum heeft ze me voor de vrederechter geroepen. Vandaag heb ik aan de rechter de sleutels gegeven. De rechter zei over het beindigen van contract moet je zelf terug een verzoek indienen.

Vandaag zijn we meegegaan naar het appartement en daar verteld de advocaat dat de client de achadevergoeding niet gaan betalen omdat de opzegbrief gericht is aan u en niet aan uw vrouw dus is de opzegbrief niet rechtsgeldig, zie hoe sluw dat ze probeert te doen. IK zei ja maar ik sta alleen in het contract en niet mijn vrouw dus die opzegbrief is wel rechtsgeldig. Ze antwoorden neen de wet is hier duidelijk over uw vrouw moet die brief ook krijgen en omdat u verhuisd bent in ons 9 jarige contract moet jij een schadevergoeding betalen. Hoe kan dit nu, heeft de advocaat gelijk ????

Mvg,

Els

sloeberken

#38 , 03 mar 2015 11:39

Als verhuurder de fout maakt kan dat niet op u verhaald worden. De opzeg blijft rechtsgeldig.

Els_1
Topic Starter

#39 , 03 mar 2015 12:41

Ja dat klopt dat zei de advocaat ook en zei ook maar nadat ik je brieven heb gestuurd was er geen sprake over, ik zei dan met u heb ik het contract niet getekend. Dus dit is een soort dwaling volgens de wet waar ik in beroep kan doen ?

sloeberken

#40 , 03 mar 2015 12:55

Zou nogal mooi zijn, de verhuurder maakt een fout en hij gaat het zelf inroepen, om zo een vonnis te winnen. Dan zijn er 90% van de opzeggingen nietig.
Omgekeerd zou wel gekund hebben, dat huurder de nietigheid van de opzeg inroept.

Franciscus

#41 , 03 mar 2015 12:58

Wie heeft contract getekend Els_1 of de aldaar reeds wonende partner (man of vrouw).

sloeberken

#42 , 03 mar 2015 13:07

Franciscus De man heeft het contract getekend en de opzeg is ook aan hem betekend. Zie vorige berichten.

Els_1
Topic Starter

#43 , 03 mar 2015 13:15

Wie heeft contract getekend Els_1 of de aldaar reeds wonende partner (man of vrouw).
Mijn man heeft het contract getekend van 3 jaar op 01-03-2009. Ik was er helemaal niet bij, ik heb alleen kopie van mijn identiteitskaart gegeven meer niet en zeker niet getekend. Maar de advocaat heeft gezegd dat het allemaal niet uitmaakt omdat ik gedomicilieerd ben. Als dit zo is dan is dat rechtsmisbruik!

Els_1
Topic Starter

#44 , 04 mar 2015 13:26

Advocaat van de verhuurder heeft mij gecontacteerd dat ze alles wilt laten vallen als ik ook de 6 maanden huuropzeg en waarborg laat vallen.

Nu heeft mijn advocaat gezegd dat ik enige kans op slagen heb omdat de rechter hierover beslist of ik zal winnen of niet, is dat ook zo, zo ja wrm bestaan er dan regels?

sloeberken

#45 , 04 mar 2015 13:30

Enig nadeel dat je hebt, is het laattijdig reageren op die ongeldige opzeg. Maar de waarborg zou ik zeker opeisen.

Terug naar “Huren”