#37 , 03 mar 2015 11:25
Beste ledenBeste,
Ik ben bij de vrederechter geweest hierbij een korte samenvatting:
Ik heb op maart 2009 het contract getekend van 3 jaar. Deze contract is alleen op mijn naam geschreven. Ik ben wel getrouwd sedert 2007 en mijn vrouw woont samen met mij alsook gedomicilieerd.
Na 3 jaar hebben we geen aangetekende schrijven ontvangen van de huurder, het contract is automatisch 9 jaar geworden. Nu op 07-2014 heb ik een aangetekend opzeg brief gekregen van de verhuurder om tegen 01-03-2015 te vertrekken en we kregen 8 maanden de tijd om te zoeken naar een nieuwe woning. Omdat het huurcontract vroeg is opgezegd heb ik recht op een vergoeding van 6 maanden huur.
Vandaag ben ik voor de rechter verschenen in verband met het toegang tot het appartement wegens vochtprobleem. Door heen en weer over een mogelijke datum heeft ze me voor de vrederechter geroepen. Vandaag heb ik aan de rechter de sleutels gegeven. De rechter zei over het beindigen van contract moet je zelf terug een verzoek indienen.
Vandaag zijn we meegegaan naar het appartement en daar verteld de advocaat dat de client de achadevergoeding niet gaan betalen omdat de opzegbrief gericht is aan u en niet aan uw vrouw dus is de opzegbrief niet rechtsgeldig, zie hoe sluw dat ze probeert te doen. IK zei ja maar ik sta alleen in het contract en niet mijn vrouw dus die opzegbrief is wel rechtsgeldig. Ze antwoorden neen de wet is hier duidelijk over uw vrouw moet die brief ook krijgen en omdat u verhuisd bent in ons 9 jarige contract moet jij een schadevergoeding betalen. Hoe kan dit nu, heeft de advocaat gelijk ????
Mvg,
Els