DAVO is geen oplossing, daar heeft mijn advocaat al contact mee gehad. die dienst is er blijkbaar alleen om de mensen blij te maken met een dode mus en misschien om geld van de overheid wit te wassen?????
hoewel DAVO zeker niet perfect is, raad ik je toch aan om zélf eens contact op te nemen met DAVO. Ik hoop dat je advocaat alvast je geen verzinsels vertelt als "geld van de overheid witwassen".
ik ga zelf maandelijks enkele tonnen mazout halen (voor een 200-250€) omdat ik niet ineens zoveel kan binnendoen.
informeer eens bij het ocmw naar het stookoliefonds.
http://www.verwarmingsfonds.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
wat ik dan nog zo schandalig vind is dat mijn ex bijna 1500€ invaliditeit heeft. ik als moeder van 4 kinderen scherp 1000€. enkel omdat ik voor mijn invaliditeit slechts deeltijds gewerkt heb als schoolbus chauffeur. 's ochtends 2 uurtjes en 's avonds 3 uurtjes. ik heb dus een totaal inkomen van bij benadering 2200€. waar al 875 afgaat voor de huur. 90€ belgacom, 78€ elektriciteit.
Als je dit schandalig vindt, besef dan dat je in bijna geen enkel ander land beter gediend zal zijn dan hier. Je man heeft meer omdat hij ook als gezinshoofd telt (indien er alimentatiegeld betaald wordt) én omdat hij wss ooit voltijds gewerkt heeft, dus (alvast financieel) meer bijgedragen aan de samenleving dan jij.
29€ verzekering auto en bovenvernoemde mazout. en die heb ik nodig, ik woon in een boerengat met de eerste winkel op 6 km. en ik zie me niet met de harley trapson voor 5 te gaan winkelen! alleen melk gaat er al met 12 literse bussen op een week vandoor! de regio waar ik een sociale woning heb aangevraagd zou dus ook al schelen in brandstof voor de auto.
Ik versta niet hoe je een huishuur van 875 euro betaalt voor een woning in een boerengat met de eerste winkel op 6 km én slechts met enkele beglazing/verder slechte isolatie. Verhuis zo vlug als mogelijk (tenminste als je daar al meer dan 3 jaar woont), er zijn genoeg mogelijkheden om véél goedkoper te wonen. Ja, zelfs al heb je een zware kinderlast én invaliditeit (en ben je dus op zich geen interessante huurder). In welke regio woon je?