Ik huur circa 18 jaar een woning, altijd heb ik tijdig betaald en de woning goed onderhouden.
De eigenaar heeft zelden iets aan het huis gedaan.
Sinds vorig jaar had ik verschillende keren contact met de eigenaar voor het herstel van groot dubbel glas (condens ertussen) en dat verschillende kozijnen rot zijn.
De eigenaar hield mij steeds aan het lijntje, dat het bedrijf van ramen en deuren niet terugbelt enz.. ( heb dit allemaal op mail)
Eind 2014 kreeg ik een schrijven dat de woning verkocht wordt, na verschillende huisbezoeken bleek er uiteindelijk een koper. nieuwe eigenaar gaat er zelf inkomen. hij kocht de woning een twee-tal maand geleden, de akte is vanaf 1 april (volgens ik hoorde van de nieuwe eigenaar)
Ondertussen zocht ik naar een andere woning, welke ik gevonden heb. Deze kan ik onmiddellijk huren.
Hoe zit het met de waarborg? deze staat op een rekening nog met de oude eigenaar
Ik zou normaal een opzegtermijn hebben van 1 maand, is het mogelijk dat ik dit betwist door de toestand van de woning? anders moet ik 2x huishuur betalen en moet ik nog een maand huren, waarvan de woning vrij veel gebreken heeft.
Alvast bedankt voor advies