#39 , 19 mar 2015 11:10
Als het huis van de topic starter onbewoonbaar zou verklaard worden (electriciteit op de radioatoren en het bad gaat wel héél ver, als dit niet degelijk opgelost is, kan ik me voorstellen dat het huis weldegelijk afgekeurd zou worden), kan ze hier dan een schadevergoeding uit bekomen? Dit geeft haar misschien een beetje financiële ademruimte voor een tijdje.
Ik kan me ook voorstellen dat ze idd in de buurt van de school van de kinderen wil blijven. Naast de thuis, is de school zowat het middelpunt van de wereld voor zo'n kind. Als ze al verhuizen, is toch naar dezelfde school blijven gaan, een houvast die het verhuizen op zich minder ingrijpend maakt. Uiteraard mag de topic starter ook niet té veeleisend zijn. Als ze een betaalbare woning in de buurt van de school zou vinden met "maar" 3 slaapkamers, moet ze dit misschien toch overwegen, om op korte termijn uit de problemen te zijn. Waarom zou drie kinderen op één kamer "kind-onwaardig" zijn? Mijn vader komt uit een groot gezin, woonde in een klein rij-huisje en heeft steeds met 3 op één kamer geslapen. Hij heeft daar niets aan overgehouden, hoor. Uiteraard, als je het te kiezen hebt: liever niet, maar soms heb je iets minder te kiezen, jammer genoeg...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!