We zijn in totaal met 10 personen, ja ik weet ook dat hun keuze vrij is, maar ik begin het wel een beetje raar te vinden.De verhuurder blijft nog steeds vrij in zijn keuze van huurder. Alhoewel ik het niet ga goedpraten kan ik perfect begrijpen dat verhuurders aarzelen bij verhuur aan 12 personen wanneer ze een lichter bevolkt alternatief hebben.
We gaan eerst gaan kijken zoeken ook naar eentje met minstens 4 kamers , maar als je naar de immo gaat moet je daar een fiche invullen met het aantal personenJe moet toch niet zeggen dat er 10 personen zijn. Zoek gewoon een woning met 4 of 5 slaapkamers, en daarmee uit.
Denk niet dat verhuurder wettelijk naar aantal bewoners mag vragen. Zolang er geen overbevolking is kan hij u naderhand ook niets doen.
Het is een 9 jarig huurcontract gestart op 1/4/2011 en ja het is ook geregistreerd.Is niet omdat het verkocht is dat je moet verhuizen.
Kijk eerst of u huurcontract geregistreerd is, dit is voor u van belang bij verkoop en u eventuele opzeg periode.
Je maakt u druk over iets dat er nog niet is.
Dus met andere woorden voorlopig niet zoeken? Het is nu al niet gemakkelijk om een woning te vinden? Als we onze opzeg hebben gekregen, word de tijd wel beperkt?Beste,
U bent verkeerd bezig. Zolang je je opzeg niet hebt gekregen van je huisbaas, mag je blijven wonen.
Als u zelf nu zoekt (en vind) zet je jezelf in een zwakke positie tov de verhuurder.