#17 , 16 apr 2015 11:06
Heb contact gehad met die elektrowinkel die dus dingen installeert en herstelt. Enkele dagen na de ondertekende plaatsbeschrijving is die langs geweest en heeft die de huisbaas overhaalt van: het zou toch beter zijn om een volledig nieuwe oven en kookplaat te laten zetten ( kassa, kassa in het voordeel van die elektrowinkel).
Een echte klusjesman zou gewoon hebben hersteld en that's it, maar de huisbaas was duidelijk zo slim om een elektrowinkel te contacteren die hem natuurlijk een volledig nieuwe oven plus kookplaat ( want ja, ook al was er niets aan de oven op zich en totaal niets aan de kookplaat) heeft aangerekend.
De huisbaas kreeg de factuur en dacht: tiens, dat is pakken meer dan wat die expert aanrekent, ik neem een advocaat en laat een briefje sturen.
Mss on topic, maar toch wel duidelijk dat hier een vorm van "belaging" aan de gang is. De huurwaarborg zou worden gebruikt om de schade te betalen. Uiteraard moest ik dan nog een deel "terug" hebben.
Ineens was de huurwaarborg verdwenen ( de bank zegt: die is naar je huisbaas gegaan voor de expert)
Nu stuurt zijn advocaat me een afrekening van de expert PLUS de extra kosten voor die keuken. Te betalen door mezelf. En intussen heeft de huisbaas de huurwaarborg gewoon voor zichzelf gehouden.
Hij rekent ook nog achterstallig huurgeld aan via zijn advocaat dat is betaald en dat gewoon heel simpel te bewijzen is. Alles is betaald tot de laatste dag.
Is dit fraude, oplichting, belaging? Of een combinatie van alles? Natuurlijk heeft dit ook emotionele gevolgen voor mij.
Een minnelijke schikking lijkt me geen optie met die persoon.